Tre dar i rad

Lördag..

Idag var det jobb från morgon till sex på kvällen. Strumpavdelningen idag med och allena större delen av dagen.. men för var dag som går lär man sig ju mer om vad det är för strumpor kunderna vill ha.. och var de finns på avdelningen. Ska jobba där imorn (läs söndag) med mellan 11 - 18. Blir nog en trevlig dag då det kommer vara flera trevliga människor som jobbar på avdelningarna intill och som man kanske hinner snicksnacka lite med på rasten.

Hemmagjord pizza blev det till middag. Hellre hemmagjord än bortgjord...  :  )

Kom just på att jag inte hunnit.. eller orkat.. blogga på några dar och ville därför snabbt  blogga ikapp mig innan det blir dags att krama kudden.

Jag har väldans många tankar som svischar runt bakom pannbenet på mig de senaste dagarna. Väldigt Lost och det känns som jag bara fortsätter gå utan att vara närvarande det minsta. Allt går på rutin kan man säga.. utan att själen är med i det jag upplever och gör. Som om man stod i ett vägskäl där man kan välja att gå till antingen vänster.. eller höger. Det som gör valet så svårt är att det finns bra och dåliga saker oavsett vilket håll jag väljer att fortsätta på. Och hur kan man då enkelt och snabbt välja vilket som blir bäst. Hur skulle ni själv göra i en sån situation?

Som att välja mellan salt och surt.. båda är ju lika gott.  :  )





Fredag..

Idag var jag ledig från Åhlens och då det var fint väder med varma sköna vindar packade vi in ungar.. cachekartor.. mobil med GPS.. kameraväska.. en Christine och en chaufför och begav oss lite söderut mot Tjollöholms slott där det fanns cacher för både de lata.. och de mer äventyrliga.

Vi gjorde en kombo och plockade jordgömmor från båda två. Köpte glass i informationsbutiken och den smakade smaskens. Valnötsglass i strut med Lönnsirap upp på toppen. Låter det inte sagolikt gott?

Vi var ute från tolvtiden och var inte hemma förrän framåt sjutiden på kvällen. Så många timmar av frisk luft.. härlig natur.. slottsträdgårdsodlingar.. cacher både på mark och i träd.. glassen då förstås och massa sol i ansiktet. Ja det får jag inte glömma att berätta.. vi lyckades med att samla på oss 15 fästingar totalt. Jag hade 5 st.. minstingen hade 6 st.. S hade 2 st.. och sen hade äldsta tösen och lillkillen 1 varsin. Hur kul som helst.. eller inte om man frågar minstingen som knorrade och fick spunk av dessa blodsugande små vampkryp som borrat sig fast i våra skinn.

Mitt i all fästinghysteri kunde vi inte hitta fästingborttagaren. Ni kan ju fatta vilken cirkus det blev då. Jag blev förbannad för att den inte låg där den skulle ligga. Minstingen fick panik då hon bara ville ha bort odjuren från sin kropp. S sprang runt och leta febrilt med min vassa tunga vinande om öronen på han. Och ingen visste vem som haft den sist och var den nu låg någonstans. Argggghhhhh...! Jag blir tokiiiiiig...!

Till slut hittar jag den en våning ned och hastar som en toka snabbt upp på övervåningen.. ropar med hög och klar stämma.. - JAG HAR HITTAT DEN..!

Minsta tösen tjuter.. - Skynda dig pappa.. tag bort dom..!  - Skynda dig..!
S svarar lugnt och avslappnat som i alla tidigare hysteriska situationer.. - Ja ja.. jag kan inte skynda mer än jag gör nu. - Stå still så kommer de bort snabbare.

Tänk om man var lika lugn när det blåste hårt runt knuten. Lugn som Verum Hälsofil.  :  )





Torsdag..

Idag jobbade jag till 17.. därefter raka spåret hem för att där träffa några släktingar till S och barnen som var över på middag. De skulle se om något av det barnen valt att slänga kunde vara något för deras egna små knottar att ha. Och visste blev det så.. några böcker och några spel. Bra.. då blir det mindre att köra till Tippen.  :  )

Annars var det inte mycket som hände den dagen.

Jo det förstås.. jag bestämde mig för att tona håret mörkbrunt igen.. vilket jag inte gjort på över ett år. Sedan dess har det ju blivit både ljusare och rödare.. med massa solblekt i från de somrar som däremellen passerat. Så nu var det dags igen. Jag kände för en förändring som inte kostade för mycket tid eller pengar att genomföra.

Resultatet: Jodå.. de andra gillade den mörka färgen och tyckte jag klär i den. Visst.. allt klär en skönhet heter det ju.. men nu dagen efter ångar jag mig för jag trivdes bra i den naturliga färg jag fått tillbaka.

Nu kan jag ju bara låta det vara så blir det lika igen.. så det är ju ingen fara med det. Men fram tills dess kommer jag känna mig som en blekfis (då det ljusare håret gjorde att jag såg mer solkysst ut.. än nu) och får väl göra det bästa av situationen. Får blida tiden eller hur brukar man nu säga?

Nåja.. ingen har dött av en felfärgning eller dött av ånger.. så jag lär inte trilla av pinn.. inte p.g.a. detta i alla fall.  :  )

Nu är det dags för mig att runda av.. gå ut med Flurr.. borsta tanden.. dricka vatten.. och sedan dra på mig nattmössan. Hoppas ni haft en fin helg så här långt och får en ännu finare söndag med det ni hittar på.

Kram så länge och på återhörande  // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0