Fortsättning på Gotlands-galleriet

Lördag..

Idag har vi det grått med lätta regnmoln i luften här nere i Göteborg. Såg på nätet att Stockholm istället skulle få sol och 24 grader denna dag.. fuskigt.. men jag kan bjuda er på detta även om jag själv sitter fast i detta uschliga väder. :  )

Bilderna nedan är utplockade ur Gotlands-albumet från i år. Någon enstaka av dessa har jag bearbetat i bildprogrammet men de flesta är helt orörda.. därav är dom inte helt ok med ljusstyrkor och annat som borde ses över.

Men.. hoppas ni nöjs med att se på dom ändå.. oavsett de är behandlade eller ej.  :  )


På väg mot en cache med lillasyster C i sällskap..


Utsikten från cachen vi just tagit intill en liten grotta i berget..


Ännu en jordgömma funnen i grunden til kvarnen..


Vid lillsyrran Cs stall där hon har sin charmiga häst Chivas..


Flurr stiftar bekanskap med hästen Chivas.. de klickade direkt mellan de tu..


Fårö.. Suder Sandhamn..


Fårös nordvästra kust.. regn och blixtar slog ner från skyn..


Fårö.. en av de serveringar vi besökte.. denna gång för lunch..


Samma servering.. annan vy..


Fårö.. Sudre Sandhamn.. solnedgång..


Fårö.. nordöstrakust.. Fårö fyr..


Blomsterprakt på Fårö..


Stenstranden på Fårös nordöstra kust.. grus i ögonen eller vad?


Tågstation på Gotland.. intill låg en superbra restaurang..


Fårö.. Flurr behöver svalkas ner.. mot hans vilja ska jag tillägga..


Holmhällar på södra Gotland..


Trubadurer underhöll en tisdagkväll i Burgsvik.. där mötte vi B och lillsyrran C..


Stranden vid Hoburgsgubben..


Fårö.. dramatiskt ögonblick då blixtrarna slog ner och vinden ven om öronen..


Flurr och jag vid Cs stall.. vi ser på när C visar hur en häst skall ridas..


På en av öns alla Outlets där jag försökte prova en klänning på mitt egna lilla sätt..


Hittade en klänning men axelbanden hade en förmåga att glida ner på axlarna.. därför blev det inget köp.. synd för den var riktigt söt på..


Vet inte varför Flurr slutat gilla vatten och att bada.. tråkigt.. för honom menar jag..


Jag behövde uppsöka en veterinär i Hemse på vår andra vecka vi var där. Flurr är gammal.. det vet jag om. Han blir ju hela 17 år i oktober vilket är övertid för en hund.. med råge till och med.

Flurr fick vid fyra tillfällen krampaktiga anfall där han som på ett epeleptiskt sätt inte fick någon som helst kontroll över sin lilla späda kropp. Djur doktorn tittade på honom.. lyssnade på hans hjärta som har kraftiga blåsljud.. och sa rakt ut att han är gammal.. han har hjärtproblem.. hör dåligt.. starr på båda ögonen.. så ge honom sommaren ut och sedan bestäm tid för honom att somna in. Detta kom självklart inte som en chock för mig fast jag var riktigt låg och ur balans under de närmsta dagarna som följde.

Jag ska nu skämma bort honom med massor av kärlek och god mat fram tills dagen D. Till hösten måste jag också ha kommit fram till var jag ska göra av honom efter att han fått somnat in. Det är vad jag tycker är mest jobbigt.. att inte veta var jag ska göra av honom när allt är över.

När jag skaffade honom var planen självklar och bestämd. Hans aska skulle grävas ner på tomten där jag då bodde. Fanns inget annat alternativ för mig. Jag ville ha honom nära mig även om han inte längre fanns i livet. Jag ville ha nära till honom för att kunna prata med honom och se till att han hade det bra där han befann sig. Men nu vet jag inte alls vad jag ska göra.. för den utvalda platsen finns inte längre som att alternativ.

När Flurr inte längre finns med mig kommer jag börja se mig om efter en ny hund. Jag har nu bestämt vilken ras jag vill ha.. jag har haft denna tanke i många år så det är inget förhastat beslut.. det kommer bli en Dobermann-tik.

Jag har så fina minnen av den Dobermann-tik jag lärde känna för många år sedan. Man kunde inte haft en bättre hund än vad hon var för sin ägare. Jag skulle bli själaglad om den hund jag väljer blir lika som hur hon var. En annan aspekt är också att den rasens kroppsform liknar min egen.. slank och elegant. Ni vet.. sådan matte sådan hund.  :  )

Nu ska jag gå ifrån datorn för här kan jag inte sitta hela dagen. Risken finns att rumpan blir platt och ryggen blir öm. Ska nog göra mig en till kaffe.. sätta mig i soffan och fortsätta på den bok jag började läsa på färjan hem från ön.

BOKTIPS: Brida skriven av Paulo Coelho

De andra här hemma städar och rensar ut allt det de inte behöver längre. Hemmets alla skåp och lådor har knappt rörts sedan barnen var små.. så det är på tiden med andra ord.

Här ska nämligen ske en rejäl Home Makeover av allas sovrum.. ja hela huset kommer piffas upp med tiden. Ut med det gamla.. in med det nya. Jag tror samtliga har längtat efter detta och trots att det inte är särskilt kul kanske att städa och rensa ur ett helt hem.. kommer de bli glada och nöjda när allt är klart. Garanterat.. lovar och svär.  :  )

Hoppas ni får en fin helg med det ni hittar på. Jag tänker på er och ser fram mot nästa gång vi kommer ses. Massor och många somriga kramar får ni av mig. 

// Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0