Dubbelkalas sen hem till Götet

Söndag..

Idag körde jag ut till skärgården igen för att gratulera lillsyrrans sambo och tillika far till tvillingarna M och V. ALLA var där.. så det blev fullt runt bordet. :  )

Tvillingarna var lika söta som vanligt och charmade hela sällskapet med allt det de hittade på och gjorde. Bilder finns nedan.. hoppas ni gillar det ni ser.


Klockren text på tröjorna jag köpte på marknaden i Trosa..
Min moster är min bästis.. så det så


Söta goa V


Nyfikna busiga M


V sitter i farfars knä


M kollar in boken han och brorsan fått i 1 års present


V tar ett smakprov på en annan bok de fick


På bilfärjan över till fastlandet. Så här såg vädret ut hela söndan uppe i StorStan.


Solen kom fram utmed Vättern. Kanske lite Halleluja över denna bild. :  )


Jag tycker om E4:ans sträcka utmed Vättern.. känns som man är utomlands.


Borås-Lupinerna på plats.. innan jag plockade med mig några av dom hem.


- Du moster.. du tar ju bara gulliga bilder av oss. Ta en där jag ser lite tuff ut.


- Gullig och gullig.. vi är ju bara som vi är.  :  )


P3.. jag säger bara P3. De är väldigt roliga att lyssna på när man sitter fast i en bil utan någon att prata med och utan något att göra.. ja annat än att hålla i ratten och se till att ta sig fram oskadd dit man vill komma.  :  )

Igår lyssnade jag på radiokanalen mellan 16 - 22. Himla goa pratare och de tog upp olika intressanta ämnen. Riktigt underhållande blev det. De spelade bland annat två låtar av en svensk artist som nu flyttat till Berlin.. tydligen ett riktigt vattenhål för artister och allehanda konstnärer.

Nåja.. låtarna de spelade av Jackie heter Cocogirl och Pink drunked elefant.. så jäkla bra.. men hittade dom tyvärr inte på YouTube när jag kom hem. Lite senare spelade de en låt av en annan skönsjungande tjej.. Asha Ali.. och den låten heter Hurricane (fanns på YouTube).. himla bra den med.

Annars var det som hände under turens gång följande:

1) Tog bilfärjan 16:10 och påbörjade min 6 timmar långa biltur hem till Götet.
2) Vid Norrköping stod en husvagn intill väggrenen med punka på vänster framdäck.
3) Solen hälsar på vid 19:17 i den annars så grå och regninga söndan i storstan.
4) Dugget kommer åter strax norr om Vätterleden.. klockan är då 20:00.
5) Vid 20:15 kommer solen tillbaka.
6) Regnet pressar sig fram igen vid 20:35.
7) Motorvägen som är slutspurten in mot Göteborg når jag 21:10.
8) Runt Borås ser jag sen 3 polisbilar som mäter hastigheten på de bilar som passerar.
9) Stjäl några Lupiner som såg lite överflödiga ut i det hav de tidigare stod i.
10) Hemma i Götet 22:11.

Hoppas ni haft en fin helg med det ni hittat på. Kram // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0