Järnmössan känns aningen lättare idag

Torsdag..

Igår for jag iväg till stallet efter middagen.. på vinst och förlust.. och det blev faktiskt en helt ok ridlektion. Jag känner mig dock fortfarande lite nojjig för när det går undan och det känns som jag har Slime mellan rumpan och sadeln. Jag måste jobba på (om jag fortsätter med detta) att komma ner mer i sadeln för att få en säkrare.. stadigare sits än vad jag upplever att jag har idag.

Läraren blev förvånad när jag nämnde min känsla av att ha tappat min sits och gav mig några råd så att jag kan känna mig mer trygg framöver.

Nästa vecka är det sista gången och då är jag hemma i Stockholm. Jag har sagt att S eller E kan ta den istället för mig då jag inte kan.. få se om de har möjlighet. De ska nog rida ut då.. hade varit intressant at se hur det skulle gå då jag inte gjort det ordentligt på många år.

Idag känner jag mig aningen piggare i skann mot tidigare och ska därför strax åka hem till min vän A.. från Åhlens.. och babbla bort en stund. Ska också lämna tillbaka en bok jag fått låna av henne om Redovisning för dom som hatar det.. passande titel.  :  )

Och hoppas bara min efterlängtade energiuppgång håller i sig så jag inte somnar hemma hos henne. :  )

Ska snart iväg mot spårvagnen så måste därför avrunda nu och samla ihop det jag ska ha med mig. Hoppas ni får en fin dag uppe i norr. Här skiner solen med blå himmel till.. MEN temperaturen är sval och vår nya utetermometer har redan lagt av.. därför kan jag inte meddela hur varmt det är idag.



Kram och på återhörande  // Christine


Kommentarer
Postat av: Mamma

2009-06-04 @ 16:43:43
Postat av: Anonym

Hej lilla gumman!

Du verkar vara på landets solsida i alla fall idag.

Här har det regnat hela dagen. Vad trevligt att du snart kommer upp till oss, det ska bli trevligt att se dig igen, hoppas du tar med dig Flurre. Vilka fantastiska bilder du tar, man blir så glad av dem. Hoppas att tentan gick bra så du kan lägga dem bakom dig. Var rädd om dig, stor kram från mamsen.

2009-06-04 @ 16:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0