Ride.. Sally ride

Onsdag..

Idag köpte jag ett nytt fint rött halvläder-koppel till Flurr då han ska bo hemma hos farmor E veckan vi är på Tunarp, ridlägret. Jag vet ju inte om farmor uppskattar Flexi-kopplet med knapp och allt då hon bor mitt inne i stan. Detta gamla hederliga sätt att koppla en hund har ju funkat i alla tider.. menar nu ett ordinärt vanligt standard koppel ca 1,5 meter med hake i ena änden och en ögla i den andra.  :  )

Sen var jag på saftfabriken för vuxna människor. Där hittade jag två lådor röd saft samt två flaskor bubbelvatten. Nu ska ju inte allt gås åt under ridveckan. I.o.f.s. så är det många vuxna där men vi kommer förhoppningsvis ha kvar att ta med till Gotland när vi åker dit.



Vid klockan 14 mötte jag upp mina vänner från Åhlens.. A och G. Vi satte oss mitt i solen i Haga på ett fik som heter Le Petite Café. Personalen pratade inte svenska så jag fick använda min skolengelska.. men det lät helt ok om jag får säga det själv. I tre timmar satt vi och babbla.. solen sken.. svettdropparna rann mellan liljekullarna (så otäckt otrevligt) men det var en härlig känsla att känna värmen igen.. ljust och skönt och bara må bra.  :  )



På kvällen var det terminsavslut för min ridgrupp. Fick en ny häst som heter Baloo.. som var totalt hopplös. Han kunde man inte alls få dit man ville men jag satt i.a.f. kvar i sadeln. Visst hade ett proffs kunnat fixa till honom.. men jag är en ringrostig tonårsryttare som numera har problem med kärringleder som gör att det efter ett tag gör ont.. riktigt ont i underarmarna om hästen är för stark och som jag måste bromsa.. och bromsa.. och bromsa mig igenom ett 1-timmespass.



Annars bestod dagen mest i att tvätta upp det som låg i tvättrummet inför alla lediga dagar som nu ligger framför oss. På kvällen tog jag och S det lugnt och såg en film.. Nu eller aldrig.. har sett den innan men såg om den igen. Rätt charmig film med de gamla gubbstruttarna Jack och Morgan.

Kram och på återhörande  // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0