Hemma igen från Tunarps ridläger

Söndag..

På lördag vid tretiden kom vi hem efter en vecka på Tunarps Säteri och ridläger. det har varit en fin vecka där jag lärt mig massor.. bland annat komma över min räsla för galopp och att hoppa över höga hinder.

Nedan får ni se ett axplock av de bilder vi tog där.

På måndag vid klockan 11 åker vi iväg igen mot nya äventyr. Först Jönköping där barnens mormor och morfar har en liten röd stuga i de småländska skogarna. Dit ska vi åka för att säga hej till dom och dricka lite kaffe.. och saft. En bensträckare m.a.o.

Efter det fortsätter vi vidare mot Oskarshamn och Gotlandsfärjan över till Visby och därefter söderut mot Fide där vi ska vara i två veckor. Ska bli såååå skönt att komma till ön igen.  :  )

Nu blir det ju lite glest med bloggar så här under sommaren. MEN jag ska göra mitt bästa för att uppdatera er i det jag och vi hittar på. 





Tunarps herrgård..


En av mornarna vi hämtar hem hästarna vi skall rida..


Första kvällen var vi och kikade på unghästarna i hagen intill..


En av unghästarna som var otroligt knubbig och söt..


Katten Lakrits i Es knä..


Min häst Mirandas träns i mitten..


Första påklädningen på ridlägret..


Min häst Miranda.. så söt och snäll..


Första uppsitsen på lägret..


Utsläpp i hagen av alla hästarna..


Nytvättade och fria igen..


Skönt att rulla sig i gräset..


Ååååå.. vad det kliar om ryggen..


Är detta en häst eller vad..?


Hopp..


Sadlar på rad..


På väg mot nästa hinder..


Miranda betar i gräset..


Hopp hopp hopp..


Marshmallow är gott..


Hopp hopp igen..


Nere vid sjön där vi grillade och spelade brännboll..


Hopp hopp hopp..


Stallväggen..


Mellan hindren..


Får i hagen och hoppas nu få se fler på Gotland..


Instruktör K guidar mig på rätt väg..


Bakom fönstret stod S häst Fanfar..


Siktet inställt på nästan hinder..


I denna flygel bodde vi på ovanvåningen..


Yiaaahhhhh.. galopp.. hopp..


Rull rull..


Det ser så skönt ut när de håller på sådär..


S jobbar på dressyrpasset.. i gassande sol..


Skänkelvikning..


Promenerar tillbaka med Miranda innan jag släpper in henne i hagen för sista gången.. :  (


Så himla go häst.. vill ha..!


Tre av Tunarps många fina hästar..


Hoppas ni får fina dagar här framöver då det lovas sol och böljande värme.. peppar peppar ta i trä.  :  )

Kram och sånt.. och på återhörande förstås  // Christine


Kommentarer
Postat av: Syrris

Du såg riktigt proffsig ut på hästryggen. Hoppas du tyckte det var kul och att du fått mersmak.

2009-08-15 @ 15:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0