Vårlik helg

Lördagen innehöll frukost.. promenader med Flurr.. öva på diverse slumpade konteringar inför tentan på onsdag och så årets Melodifestival.

 

Rätt låt vann.. INTE! Antingen skulle Alcazar eller Måns vunnit för den 80-tals discokänslan dessa bidrag gav. De skulle kanske klarat sig bra också i den kommande Eurovisionsfestivalen. Men detta som blev nu..mja. Visst tycker jag om opera men i en schlagertävling.. note. Det har inte där att göra anser iaf jag.

 

Söndagen gick i shoppingens tecken. Jag börjar så smått bli orolig att S och jag.. mest S plånbok.. har drabbats av en mindre släng av shopaholic. Men å andra sidan är det bara trevligt att piffa upp här i huset då det nog var rätt länge sedan en ny pinal bars in genom dörren. Nu har vi iaf köpt hem tavellister så vi kan slutföra hallprojektet helt och hållet. I och för sig är inte det helt sant för själva galleriet kommer ändra form allt efter som vi tar nya bilder. Men snart är alla lister på plats och vi kan bära ut den lilla platå vi byggt för att ha något att stå på vid trappan.

 

Alldeles nyss fick jag återigen bevisat för mig att folk inte går att lita på. Folk överlag tillhör ett egoistiskt släkte som handlar efter eget tycke och smak. Skit samma vad andra tycker bara jag får ut något av det jag gör. Men va faen!! Vad är det för jäkla attityd?? Jag har enormt svårt att lita på andra människor efter diverse händelser som kantat mitt liv. Jag trivs inte med det och förmodligen inte de som försöker närma sig mig på ett eller annat sätt heller. Nu är det ju inte så att jag tror illa om alla jag ser. MEN det jag menar är att en människa kan först säga en sak för att lite senare ändra på det. Snacka om icke-tillförlitligt-beteende. Usch och fy!!

 

Jag kan inte skriva ut här vad som fick mig att bli så putt just denna gång (Det är inte ngn jag känner direkt). Men det jag kan säga är att det handlar om respektlösthet.. egoism.. ett farligt och fult spel och listan kan säkert fortsätta i det oändliga av denna rang. Jag blir bara så trött och önskar att jag kunde skita i vad folk gör och säger. Jag bryr mig ALLDELES för mycket om vad andra skall tycka.. vad andra gör.. om folk är sanna i sitt sätt att vara eller bara kör sitt eget race osv.

 

En viss typ av folk står lägst i rang på min trappa över god/dålig karma och hur man beter sig mot sina medmänniskor. Jag vill bara att folk skall visa mer hänsyn och respekt för andra och stå fast vid sånt de lovar. Släpper dom sen på detta.. vad ska jag då tro om dessa personer. Jag blev först överraskad när jag fick reda på det inträffade.. sedan svängde dessa känslor till att istället bli irriterade och åter känna igen beteendet som alltför många använder sig av idag - Hå hå ja ja.. vad var det jag sa.  :  /

 

Nä.. folk jag inte känner kommer jag fortsätta hålla på armlängs avstånd och behöver nu tydligen också hålla ett vakande öga på dom för att ha koll på vad faen de hittar på härnäst. För det finns ingen anledning till att jag ger allt.. satsar allt jag har.. offrar kanske endel säger.. hoppas och tror.. för att bara få småsmulor tillbaka. Tills motsatsen bevisas upprepade gånger.. kommer jag att ha kvar min syn på en viss typ av människa. För gång efter gång uppdagas det bara att jag inte är ute och cyklar.. tyvärr.

 

Idag blev det en mer eller mindre svårtolkad blogg. Det svåra med att skriva här är att jag inte kan namnge folk.. utala mig om vad jag skarpt ogillar hos dom då det antagligen skulle uppfattas som diskriminerande och elakt. Men men.. jag får låta mina åsikter stanna i huvudet och sedan försöka skriva så nära jag bara kan här istället.

 

Hoppas ni haft en fin helg och att vädret varit milt mot er. Här nere har söndagen varit riktigt vårlik. Sol.. blå himmel.. +8 grader.. fåglarna har sjungit för oss.. jag har krattat bort alla löv från tomten.. klippt vinbärsbuskar och äppelträd. Kinderna hettar en aning nu och vet inte om det är för att jag blev irriterad nyss eller om det är solen som gjort dom varma.  :  )

 

 

 

 

Det jag hade bestämt i tisdags och trodde var klart har helt skälpts omkull igen. Snarare ligger nog den framtida verkligheten åt det motsatta jag tidigare hoppats på. Så kan det gå och olyckskorparna kraxar förmodligen glatt vid det här laget. Varsågoda.. hoppas det smakar.


Kramar i massor och hoppas vi ses snart. Jag saknar min familj och vänner oerhört mycket just nu. Snart 4 månader sen sist.. inte bra.. inte bra alls.  // Christine

 

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Kom hem snart och hälsa på då, vettja!! Vi kan fika och ta en långpromenad med jyckarna. :D

2009-03-17 @ 17:50:09
URL: http://adaosara.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja det lät trevligt. Ska bara klara av de första tentorna.. sen så kommer jag upp. : )

2009-03-17 @ 23:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0