Vill ha sommar nu!

Tisdag..



Jag längtar.. FORTFARANDE.. efter sommaren.. ljuset.. värmen.. känslan av energi som bubblar ur öronen på en bara för att det är ett mänskligt klimat igen. Jag kom på en sak igår kväll som jag inte vet om det är en bra sak eller något mindre bra. Det är nämligen så att min vana att bo ensam och trivas med det har nu börjat bytas ut mot vanan att alltid ha någon här hemma eller som iaf kommer hem på kvällen efter jobb och/eller skola. Det känns rätt trist att vara själv den här veckan.. och den känslan är jag definitivt inte bekant med. Jag som brukar trivas i att få vara ensam då och då.


S tyckte det var bra att jag kände så. Jag själv står med ett ben och tycker lika som honom.. men den självständiga.. mitt gamla Jag känner ett dammkorn av rädsla. Va fanken nu då..?? Ska jag inte kunna vara ensam i några dagar utan att plocka fram snuttefilten ur garderoben och spela Balader på gramofonen? Detta är ju löjligt. :  )


Jag längtar som sagt efter junimånad och rotade fram ytterligare foton från vistelsen på Gotland i fjol. Vissa av dagarna var svettigt varma medan andra var mer ljumna.. därav det varierande valen av antal klädesplagg på kroppen.


Halvvarm dag men en bländande sol i nyllet var det ändå.


En av oss ville bada fötterna i det iskalla havet.. den andre ville det inte.


- Drar du i mig i plurret ska du allt följa med själv också! 



Husets underbara klätterrosor med anor från förr.


Nytillkommen kudde pryder fint kökssoffan i huset.


Bryggan nere vid Kvällsdoppsstället.

Vy norröver från bryggan där de satt.


Jag kan inte fatta att det är 4 långa månader kvar tills jag (förhoppningsvis) får se ön igen. Hoppas ni fått en bra start på veckan.


* * *


Kom just på att detta är första gången jag visar framsidan av mina nya familjemedlemmar. Innan har jag bara visat baksidan.. kanske någon profil.. men annars mest difusa foton. Hoppas de inte misstycker.  :  )



Kram och på återhörande  // Christine





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0