3:e tentan godkänd

Tisdag..

Idag gick jag på halvfart.. troligtvis sviterna efter gårdagens mysterium i känsloteket.

Jag fick iaf reda på att jag har klarat Lönetentan jag gjorde för några veckor sedan.. vilket känns bra.. mycket bra. Nu har jag bara två tentor kvar att göra denna termin, en i redovisning om 2 veckor och en i företags ekonomi om 3 veckor. Sen gör skolan ett uppehåll fram till mitten av augusti.

Tiden har gått fort.. för fort då jag inte haft fokus utan mest jamsat med som en vilsen kattunge på ett stort fält av säd som sakta rör sig i vinden. I vilken riktining ska jag gå för att hitta hem? 

Väljer jag att fortsätta skolan efter sommaren MÅSTE jag ta mig tusan ta mig samman och få detta ordentligt gjort. Jag har mest följt med stömmen hittills.. nu menar jag i livet i stort. Jag har inte haft några direkta mål.. jag har inte ansträngt mig speciellt i det jag tagit mig för.. klarat mig bra utan utbildning, men idag ser samhället annorlunda ut.. jag har inte haft några krav på folk jag lärt känna.. ingen självrespekt.. utan tagit dagen som den kom och människor som de var utan någon tanke om varför och till vilken nytta.





Jag har fastnat i en fas fylld av förvirring och obeslutsamhet. Jag känner mig ofta lättirriterad.. arg.. nedstämd.. gör planer för framtiden.. för att sen riva idéerna i bitar. Det är mycket som har skett på kort tid och jag har nog inte hunnit med att reflektera över det som har förändrats i mitt liv.. förrän nu. Nu kommer allt på en gång istället vilket känns omtumlande och svårhanterligt.

Jag önskar det fanns en liten stuga i skogen jag kunde åka till.. sitta där på farstutrappen och bara vara.. lyssna på tystnaden och försöka finna svar på de frågor som ideligen återkommer till mig.. - Vad vill jag?

Nu ska jag fortsätta sippa på latten jag har framför mig. Troligtvis är den nu ljummen men då går den å andra sidan snabbt att dricka upp.  :  ) En annan sak att le åt är ju att jag klarade av tentan.. Jiiihhaaaaa..!!   :  )


Kram på er  // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0