Hundstallet

Fredag..

Idag var jag till skolan och hade Lönehantering hela dagen lång. Vi har precis gått över till att lära oss lägga in anställdas anställningsavtal och löner i datorn mot att tidigare ha det nedskrivet på papper. Kändes helt ok bara man koncentrerade sig på vad man skulle göra och inte svävar iväg i tankarna till någon regnskog och kamp för bergsgorillor eller liknande.

Såg en snutt på tv i eftermiddags om Mannen som kan tala med hundar. Han är helt otrolig i sitt sätt gentemot de fyrbenta vännerna. Jag tappar hakan varje gång jag ser hans insatser trots att jag vet med mig att programmet säkert är omtaget ett hundratal gånger.. klippt och skuret så att vändningen från elände till framgång hinner ske på en timme. Men attans vad impad jag blir ändå.

Undra om Flurr ser mig som hans flockledare eller om han är en glidare.. lurar mig och bara spelar med. Nää.. jag tror han ser mig som sin snälla mamma och att han är min lilla gulliga fluffiga bebe.  :  )

Efter att ha sett klart programmet fick jag en tanke om Hundstallet här hemma i Swe. Jag kan absolut tänka mig att ta mig an en hemlös hund och på så vis göra lite gott för jycken.. och för min karma. Jag är ju fortfarande sugen på att någon gång i framtiden bli stolt ägare till en liten petite dobermannina på 8 veckor. En dag så.. men innan dess kan jag lika lätt se mig som styvmamma till en nygammal hund. För jag vet att jag kommer tycka om den och bry mig om den som jag gjort för Flurr. Fast det förstås.. ingen kommer kunna ersätta Flurr.. då han alltid kommer vara mitt "favoritbarn".



Ja.. i helgen ska det inte vara särskilt roligt väder så jag får se vad vi hittar på. Objektivet till den gamla kameran är nu lagat och hemma igen. Så blir det bara regnfritt här nere kommer jag nog åka ner på stan och plåta efter något motiv som utgångspunkt. Vad den röda tråden skall vara har jag inte kommit på än. Kanske gör jag det under nattens svarta vilotimmar.  :  )

Nu ska jag läsa nytt skvaller ur magasinet jag köpte igår. Med åren har jag börjat roas av skvaller och då främst utländska kändisar. Påminner om dagarna som ung då jag lånade mammas Året Runt tidningar eller Svensk D.A.M-tidning.. det var tider det.  : )


Hoppas ni får en riktigt fin helg med det ni hittar på. Kram så länge.  // Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0