Tankar som flödar och flödar igen

Lördag..

Vaknade rätt tidigt med miljoner och miljoner tankar som svichade förbi bakom pannbenet.

Varför blir det allt för ofta på detta viset..?
Kan jag aldrig få Bara Vara..?
Slippa fundera.. vända och vrida på allt.

Låta bli att ställa hela universum på sin kant.
Hur gör det vanliga folket när de lyckas le sig genom livet..?

Vad har jag ännu inte fattat..?

Vad har jag ännu inte lärt mig..?
För inte är det väl försent för att lära sig mer..?
Gamla hundar kan väl lära sig sitta.. eller..?





Nu ska jag äta frukost..förhoppningsvis går den att inta på altanen.. det kändes rätt skönt där när jag höll koll på Flurr i trädgården.

Fick just ett tips på hur jag ska få mig att känna mig gladare och nöjdare med tillvaron när funderingarna blir för tunga. Så fort tankarna börjar komma ska jag istället fokusera på dessa ord: (X:et är för att inte stöta mig med någon)

Tänk om jag var en X-sjuk.. X-utnyttjad.. svältande kvinna i X-land. Tänker man så känns plötsligt tillvaron inte så hemsk.
Tips från coachen..  :  )

Hoppas ni får en fin fortsättning på helgen med det ni hittar på. 
// Kram Christine




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0