Tankar i morgonen

Torsdag morgon
Larmet väcker mig med ett ryck
Å nej.. natten är redan över och förbi

Snoozar i tio minuter till
Sen blir det tio minuter till
Vill inte kliva upp riktigt än
Önskar få stanna kvar under mitt varma täcke

Tänder lampan i taket för att väcka kroppen min
Släpar mig mot badrummet
Hur är min utseendestatus denna morgon?

Idag gav mig utsikten i spegeln ingen chock tack och lov
Borstar tänderna.. plockar fram kläder ur skåpet jag förvarar dom i
Nya strumpor och sen iväg

Mörkt.. tyst.. mössan vämer skönt utanför
Inne lyser något enstaka upplyst fönster här och där
Men de flesta är fortfarande mörka då dess ägare nog sover sött





Hämtar Metro och City vid en busskur där folk står tyst bredvid varann
Frisk luft andas in på min korta väg till jobbet.. skönt att det är så
Undra vad som kommer hända.. vad som är menat att ske
Det visar sig om några timmar och dryga minuter från tiden som är nu

Hoppas kunder och andra är glada idag och lätta i sinnet
Jag själv känner mig rätt pigg trots att jag varit vaken några timmar nu
Längtar till helgen och ser fram mot gemenskap.. mat och dryck som skålar

Serverar två koppar kaffe med ingenting till
De båda männen har redan ätit frukost.. nöjer sig med Java och samtal för en stund
Antalet som passerar förbi fikets fönster ökar ju mer klockan blir
Vakna och mot varsitt mål går de med bestämda steg på markplattorna fram

Saknar Flurr.. saknar fler
Granskar mitt liv med en förundran hur man ibland kan göra så fel
Inte konstigt jag börjat tvivla över stora beslut och små vardagliga ting 
Då jag valt bort saker jag egentligen borde valt att behålla
Och sånt jag valde att hålla fast vid borde jag inte ens gett mig in i

Även om jag ibland har svårt att komma överens med folk jag lärt känna
Kan jag likaså ibland sakna dom så hjärtat slutar slå
Mycket vatten har runnit under broarna sista tiden
Mina tankar är blott söderöver fast jag idag kan känna nordanvinden vina i mitt hår

// Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0