Vad ska jag tro egentligen

Måndag..

Idag var det ett kort besök in på fiket där en leverantör av bröd hade med sig lite av det de bakar fram om natten. Nja.. jag blev inte såld men å andra sidan är det inte heller jag som har sista ordet eller plånboken för inköp av detta. Så jag fogar mig till det de med bestämmanderätt beslutar sig för.

Jag hör en liten varningsklocka ringa vad gäller vissa bitar av det jag nu gett mig in i. Med de minnen jag har från min tidigare arbetsgivare så vet jag inte om jag ska sätta min kråka på anställningsavtalet eller tacka för erbjudandet och gå min väg.

Jag vill bara ha en trygg.. trevlig.. och bra arbetsplats med rutiner.. strukturerade och ärliga förhållanden där det finns möjlighet att växa.. både mina egna erfarenheter och även min plånbok. Nu i skrivandets stund känner jag mig väldigt osäker på allt.. och det känns tråkigt och trist när jag hade såna förhoppningar om detta. Jag kanske målar upp en mer besvärlig bild än vad det kanske blir.. det lär visa sig om inte annat.  : )





Efter min korta visit på fiket mötte jag upp A-M för en promenad in till stan och tillbaka. Vi satte oss på ett fik av klassisk stil och drack varsin kopp kaffe. Efter det gick vi hemåt igen. När vi kom ner till Kungsholmsstrand blåste det något så förbenat att vi virade våra halsdukar runt huvudena.. annars hade garanterat öronen trillat av.. p.g.a. den iskalla blåsten menar jag.  : )

Efter jag sagt hej då till A-M svängde jag förbi A där hon var i full gång med att klippa en kund som satt i stolen. Hennes första dag på nya salongen som ligger typ tre stenkast härifrån.. i Vretens gigantiska kontorslandskap. Passade på att boka tid hos henne då min frilla behöver putsas till en aning. Jag fick en tid imorgon och det ska bli kul att testa hennes Saxkunskaper då.  : )

Nu ska jag sätta fart här och få lite gjort här hemma. Jag har en förmåga att söla segt med det som ska upp ur lådor och in i köksskåpen. Allt ska ju diskas och torkas av.. och hur kul är det med 5 flyttkartonger fulla av saker.. inte så mycket vill jag säga.

Känner sig någon rastlös ikväll får ni gärna komma hit och hjälpa till med detta. Jag har kaffe och kaka hemma så kan vi kombinera nytta med nöje.  : )

Hoppas ni fått en bra start på denna vecka numero 42.  // Kram Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0