Jag går dit mina fötter leder mig

Onsdag..

Katten purrar tätt intill
Reklamen på TV ger mig ingenting
Solen värmer upp altangolvet utanför
Tänk om man hade ett jobb ändå

Somliga kan njuta av ledighet en helt vanlig dag
Även om de varit lediga nog så länge nu
Jag får istället panik över att känna att något saknas
Tänk om man hade ett jobb ändå

Vinden får trädtopparna att dansa lätt idag
Likt rumba rör de sig runt och runt igen
Svallande rörelser som höften på en dansös
Tänk om man hade ett jobb ändå





Grannens slit med sågen hörs in genom dörren som står på glänt
Undra om jag ska ta ut cykeln på en tur
Bra att röra på sig och inte sitta still
Tänk om man hade ett jobb ändå

Hösten leder till värmeljus och säsongstart av TV-serier var dag
Alltid bjuds man på nya karaktärer att lära känna
Magen känns aningen orolig idag
Tänk om man hade ett jobb ändå

Förhoppningsvis får jag kliva in i mitt hem på söndag
Bara allt görs i den takt det ska
Vad väntar mig sedan och vad händer då
Tänk om man hade ett jobb ändå

* * *

16:48
Idag har jag skickat in 7 jobbansökningar. Hoppas någon av dom nappar.  :  )

* * *
20:35
Nu kom den åttonde iväg också.. :  )


// Kram Christine



Kommentarer
Postat av: Sara

BRAVO!! :D

2009-09-09 @ 17:27:21
URL: http://adaosara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0