Toksnygg soffa och medelfast säng

Torsdag..

Idag skickade jag iväg två jobbansökningar som jag hoppas få napp på. Ett som kundtjänst/innesäljare och det andra som Orderhanterare.. SF med inriktning på företagsförsäljning och så ComCenter.

Efter det ringde jag Nordik som hade fått soffan på plats så jag satte mig i bilen och körde upp till Västerås. Det fanns gott om soffar och annat att stirra sig öm i ögonen på.. och jag kommer med stor sannolikhet återvända till den butiken för fler inköp framöver.

Hur som.. innanför entren stod en annan Kampanj-soffa till ett bra pris.. även denna var med divan. Den här var i en snygg grå kulör med lite mysig mjuk nästan stickad känsla på tyget. Benen i rostfri krom och underkanten på soffan var ca 15-20 cm ovan golvet. Bra att dammsuga under m.a.o.

Jag gick lite längre in i butiken och fann soffan jag Paxat på telefonen. Nja.. den var ju helt ok men inte så pass fantastisk att jag sprang fram till den och skrek.. - Den här ska jag ha..!  :  )



Detta är INTE min soffa utan en annan snygg från Nordik.


Jag gick fram och tillbaka mellan den svarta och den grå.. fram och tillbaka om och om igen för jag hade svårt att komma fram till ett beslut. Den svarta kostar 5 995kr vilket är ett bra pris för en soffa av den här modellen. Den grå kostar Nu 6 995kr annars är ordinarie priset 12 500kr. Den svarta var helt ok att sitta i.. faktiskt riktigt behaglig t.o.m. Den grå var ännu bättre att sitta i och divandelen kändes stadig och bra.

En stor del i avgörandet var att den grå har en leveranstid på en till två veckor.. medan den svarta har hela 6 veckor. Då blev inte valet särskilt svårt.. den grå är snygg att se på.. skön att sitta i.. och snabb leverans.  :  )

Efter jag lagt en beställning på soffan körde jag tillbaka mot stan. Det var lugnt med bilar på vägarna så jag hade gott om tid kvar när jag närmade mig Sundbyberg.. innan jag skulle möta upp P för vår andra promenad för veckan.


Detta är INTE heller min utan en annan snygg soffa från Nordik. Hittar ingen bild på min tyvärr. Ni får komma hem och se den IRL istället.  :  )

Därför gick jag in på Kungsängens butik de har där på Esplanaden. Bokade en säng hos dom.. Gustav.. med medar i Ek. Priset blev 5 600kr istället för 9 500kr. De har 40% rabatt på sina sängar och 25% på tillbehör t.o.m nästa lördag. Erbjudandet skulle vara slut nu på lördag den 5:e.. men de har nu förlängt rabatten vilket var snällt mot alla sänglösa kunder. :  )

Hoppade sen in i bilen och körde direkt till Globen.. parkerade bilen och mötte upp P. Ikväll gick vi en lite längre runda.. ca 8,5 kilometer och oj vilken fart vi höll. Jämfört med i tisdags då vi sakta och säkert tog oss runt den kortare rundan på dryga 6 kilometer. Jag hade bra lust att tacka ja till inbjudan om att följa med upp till dom och hälsa på A och katterna.. men avböjde och körde hem för att äta och titta på fler jobbannonser att skicka iväg.

Nu när jag sitter vid datorn och skriver av mig.. känner jag mig oerhört trött. Kan inte fatta att tre timmars bilkörning.. att få se VISA-kortet dansa (Ps uttryck).. gå en rask promenad på knappa milen kan göra mig så otäckt trött och sömnig i ögonen. Märkligt..

Nu ska jag skicka iväg ett par tre ansökningar till innan jag borstar tänderna och går upp och lägger mig och fortsätter läsa boken jag bara lyckas läsa ett par sidor åt gången innan ögonlocken stängs. Imorn ska jag förhoppningsvis träffa E på dan.. och sen P på kvällen och ut och gå igen. Nu jäklar ska vi få ordning på bådas kondition och sega kroppar.  :  )

Kram och på återhörande // Christine




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0