Snart midnatt

Lördag..

Idag körde jag ut till min yngre syster med tvillingpojkar som bor på en ö utanför V-holm. Dagen började lite småkylig.. eller sval rättare sagt. Men sen ju mer timmarna gick blev det riktigt varmt.. framförallt när vi satt på deras altan.. då stekte det rejält i fläsket.  :  )

Vi lekte med killarna.. bjöd dom på lunch.. middag.. vatten.. nya blöjor.. torra trista men ändå uppskattade kex.. jagade dom så de tjöt av skratt.. läste bok med dom.. lärde dom hur olika djur låter.. hörde deras tolkning av hur bilar låter.. såg pojkarna rida på hästen de fått av S och hans barn (som vuxit ur den).. V skänklade hästen för brinnande livet och manande på den framåt.. M körde med sätet istället så den for fram i galopp.. jag smackade för att den skulle gå snabbare.. tvillingarna härmade mig och satt så glada och stolta upp på leksakshästen och smackade.. skänklade och gungade fram den så det ven om öronen på dom.  :  )



M i vagnen. Bilden är tagen i somras..


Ganska häftigt att se när de nu vid knappa 15 månaders ålder vet hur man kliver upp på en häst.. och av. Menar då hur man slänger över höger ben först och hur man kliver av på vänster sida.. de gör exakt som en erfaren ryttare skulle göra.. och då är dessa gossar bara små knattar som nyligen kläcktes till denna värld.  :  )



V längst bak.. M i förgrunden.. från i somras..


På vår promenad passerade vi fårhagen.. hästhagen.. och träsket (ett myller av slånbärsbuskar och lite sumpmark) där jag blev skrämd av min äldre syster som ung. Hon berättade läskiga historier som utspelade sig där.. att det hänt hemskheter där bland slånbärssnåren och att hon sett ett avskuret öra hänga i en av grenarna när hon cyklade förbi där en dag.

Detta gjorde att varje gång jag behövde cykla förbi det där jäkla träskområdet.. var jag vettskrämd för att en galen gubbe skulle hoppa fram och skära öronen av mig. Jag vara runt tolv år och trodde blint på allt min syster sa. Än idag kan jag minnas historien om det avskurna örat när jag går förbi där.. och jag tror baske mig att jag gick lite fortare förbi träsket även idag.  :  )



V undersöker kameraremen.. från i somras..


På kvällskvisten körde jag hem till styvpappsen och hans C. De var i full gång med att titta på fotbollsmatchen mellan Sverige och Ungern när jag klev in i vardagsrummet. Jag fattar ju inget av fotboll men förstod iaf så mycket att Zlatan räddade Sverige i sista sekunden. Fy tusan vilken tur.. tack vare hans vältränade mage studsade bollen rakt fram och in i mål.. istället för att om bollen studsat mot en kulmage.. hade den nog farit iväg  åt sidan istället. Bra med platta magar ibland.  :  )

Nu har nog t.o.m de där nere i vardagsrummet gått och lagt sig. Jag ska därför göra likaså för imorn vill jag vara pigg när jag ska iväg till Hund Stallet med några vänner. Ska bli kul att se dom igen.. ja syftar nu främst på S och S.. då jag inte sett dom på några månader. P och A såg jag senast i fredags.. men det blir ju trevligt att se dom igen de med.  :  )

Hoppas ni haft en fin vecka så här långt. Sov gott på er och hoppas ni får en fin dag även imorgon.

// Kram och på återhörande Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0