Klättring med stora och lilla E

Lördag..


Idag unnade jag mig en mindre sovmorgon.. och den satt verkligen fint.  : )

Efter jag druckit mitt morgonkaffe ringde min äldre syster för att bestämma närmre vad vi skulle hitta på idag. Hennes döttrar E och E hade önskat sig klättring vilket var himla skoj att de ville göra just det. Lilla E har aldrig klättrat tidigare men stora E gjorde det för första gången med klassen tidigare i veckan.

Vi möttes upp vid Gyllene Måsen i närheten av Solna Klättercenter för att snabbt få i oss lite lunch och körde sedan den korta sträckan över till centret. Det var rätt mycket folk där men det beror nog mest på att det är lördag och då brukar många familjer och även inbokade kalas vara där.. men vi fick plats vi med.  : )





Stora E kämpade och slet upp och ner på väggarna och nådde hela vägen upp på sista försöket. Lilla E kämpade hon med men stannade på ett mer tryggt avstånd från marken. Himla duktiga båda två och jag är rätt säker på att vi snart kommer åka dit igen.  : )

Efter vi varit där i dryga två timmar och även jag fick klättra av mig.. fast då på Boulderväggarna då jag annars måste ha någon som säkrar åt mig på de höga väggarna.. åkte vi bort till Solna Centrum för en snabbfika och laddade upp energin igen med kaffe och glass innan öborna skulle fara hem till ön igen. Det blev en himla rolig dag tillsammans. :  )

Vi har gjort en lista över saker vi vill göra ihop och detta med klättringen var bara en av dom. Ska bli skoj att med tiden kunna bocka av en efter en och samla på sig härliga minnen inför ålderdomen.  : )

Nu ikväll ska jag vara hemma och se på starten för årets Melodifestival. Imorn ska jag hitta på något skoj med min vän P.. vad vi gör har jag ännu ingen aning om.. men trevligt lär vi få oavsett så sociala och lättroade som vi båda är.  : )

* * *
20:53

K.A.T.A.S.T.R.O.F.. är min sammanfattning av kvällens första ursållning av Melodifestival 2010. Skulle lika gärna kunna vara en LIVE-sändning från Bosnien Hercegovinas uttagningar eller något annat land däromkring. Det enda som var av underhållningsmaterial var Dolph.. allas vår actionstar.  : )

Om jag skulle bli tvungen att välja något av bidragen som framfördes ikväll får det bli bidrag nummer 4 och den Jesusliknande gänglige killen utan skor på fötterna.. Pain of Salvation.. med sitt bidrag Road salt. Han hade en fin pipa och goa ögon.. men dock inget schlagermaterial som det var på den gamla goda tiden. : )

Christine Meltzers röst är skrämmande lik bröderna Bronetts med de långdragna vokalerna. Kanske ett nytt spännande yrke när hon gått i pension ifrån TV-världen.  : )
 

Ha nu en trevlig fortsättning på kväll och hoppas ni får en fin dag imorgon. Kram så länge på er alla.

// Christine


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0