Några dagar i rad

Söndag till Tisdag..


Jibba jabba jubba..  : )

Det känns som jag inte gör annat än jobbar numera. Från morgon till kväll.. på vardag och helg.. jobb jobb och ännu mera jobb. Fast det är inte bara slitsamt utan också en himla massa skoj.

Som jag nämnt tidigare är det en himla tur att kollegorna är bra.. annars hade jag nog sett mig om efter ett nytt jobb igen.. som inte är lika intensivt.. för det känns som det kan bli slitsamt i längden. Jag har typ ingen fritid längre.. iaf inte om jag jämför med hur jag hade det när jag jobbade på Söder Optik innan jag flyttade ner till Götet. Då jobbade jag mina 8 timmar var dag.. hoppade in kanske en gång i månaden på en helg om någon var sjuk.. men annars hade jag ledigt varje helg och varje vardag efter 18.

Ska se vad min första hela lön blir.. fast den får jag vänta på. Det betalas nämligen ut en månad efter så först den 25:e mars vet jag hur en "vanlig" lön kommer se ut. Längtar längtar.  : )



Det var länge sen kvicksilvret visade - 18 grader.

Imorn onsdag ska jag jobba igen men till en human tid.. nämligen 18. Efter det ska jag hem och stoppa i mig lite mat.. pusta ut en stund.. innan det är dags att åka in till stan och möta upp min vän P. Vi ska in och se Vinther spela igen.. denna gång på Harry B James. Ska bli kul då det de levererade sist på Broder Tuck var kanon.. och nu hoppas vi på att få höra fler och ännu bättre låtar.  : )

På torsdag är jag ledig från jobbet och ska hitta på något trevlig att göra på dagen. Jag hoppas på finväder för då tar jag på mig bra kläder.. hänger fotoväskan på sniskan över kroppen.. ser till att jag har någon slant i plånboken.. och ger mig ut på en upptäcksfärd runt om här i stan.

Plåtar.. promenerar.. går in på ett fik som ser trevligt ut och beställer en kopp Java.. tittar på folk.. tjuvlyssnar på vad de berättar för varandra.. när koppen är tom tar jag på mig mössa och halsduk igen och beger mig ut i det kyliga men uppfriskande sköna och fortsätter min vandring med minnesmaskinen i min hand.  : )

Senare på torsdagkvällen ska jag möta upp min storasyrra och hennes yngsta dotter E. Vi ska gå och se den äldre dottern E i ett sångjippo i Philladelphiakyrkan vid S:t Eriksplan för Haitis katastrofoffer. Divan Häggkvist ska också medverka.. och kanske bäst att hon gör en hjärteinsats efter sina korkade uttalanden om att de får skylla sig själva då allt redan står nedskrivet i Bibeln. Inte bara hon har sagt så och även denne andra var av kyrkfolk. -Vet hut..!! är vad jag skulle sagt åt dom om jag varit där och hört det med egna öron. Trots deras grodor tror jag att det kan bli trevligt med lite skönsång på kvällskvisten.. och allt för en god sak.. och efter det är det raka vägen hem och sova som gäller.

På fredag blir det en lång dag då jag först ska till Reumatologen på KS vid 8:30 på och sen direkt till jobbet. Jag jobbar denna dag 11-20 så kanske hinner jag hem en sväng emellan.. det visar sig.  : )

På lördan jobbar jag också.. mellan 10-16 och sen är jag ledig resten av helgen. :  )

På söndag kör jag förmodligen ut till R-ön och umgås med familjen där. Ska plåta lite också i min storsyrras hus inför den kommande försäljningen som det nu drar ihop sig till.

Jag längtar så tårna kröker sig efter våren.. värmen.. och solen. Jag har börjat äta frukt så det står härliga till.. och med allt sånt jag stoppar i mig.. har suget efter chirre och karra försvunnit väck. Visst.. en och annan kaka slinker ner i strupen när jag befinner mig på Jobbmark.. men det är jag nog värd så jäkla mycket slit det är där.  : )

Hoppas ni haft en bra start på denna vecka och får en fin fortsättning således. Kör försiktigt.. och även om en del vägar nu plogats fria från snö.. ligger ändå halkan där och väntar på de förare som glömmer bort vintern för en stund. Klä er varmt.. var snälla mot varandra.. var hjälpsamma mot varandra.. var raka och säg vad som gör er trilskna.. iställer för att gå omkring och undra varför ingenting blir gjort som ni önskar ska bli gjort. Säger man ingenting kan inte heller andra veta vad ni tänker. Så höj rösten (tala klarspråk).. och dölj brösten (var förnuftig i det du säger).. så ska ni se att folk börjar ta er på allvar.  : )

// Sov så gott sen och kram på er alla. Christine ♥ ♥ ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0