Lördag och söndag i bilder

Lördag och Söndag..



Burgsviks marknad under lördan mötte vi C och mamma B.



På marknaden fanns ett band som underhöll besökarna.



Hux flux öppnade sig himmelen och regnet det bara öste ner.



Med dropparna kom det längsta och kraftfullaste åskväder jag nog någonsin varit med om. Som värst var det bara ett par sekunder mellan blixt och åska.. rätt mysigt iofs.. men inte så skoj om den slog ner i skorstenen på huset.

Vi blev utan ström från klockan 16 och fram till efter midnatt. Vid 22 gav vi upp och gick och lade oss efter att ha spelat Alfapet.. tänt upp med stearinljus.. och storsyrran och jag grilla kött under en pressening. Det blev trots ovädret en himla go dag och kväll.



På söndan for vi till Aktionen i Klintehamn där det var mycket prylar och många människor.. som det ska vara med andra ord. Stora E tittar igenom utbudet av Serietidningar i en låda.



Detta var lilla Es första aktion och hon tyckte det var skoj i början.. men då jag kan vara där i flera timmar blev det nog lite trist för töserna på slutet.. men vilken unge skulle inte tycka så.

Storsyrran ropa in en låda med kristallglas och senare också tre väldigt vackra vaser. Jag ropade sjäv in två tavlor.. skulle gärna lagt rabarber på fler föremål men har ju ingen plats hemma dumt nog.



Aktionsbossen.. pappan i familjen som hållt aktioner sedan många många år tillbaka. En rejäl karl som ryter till när det blir för mycket kaffeprat mellan besökarna.. första andra tredje.. Knack!



Efter aktionen for vi till Lindas krukor.. väldigt snygg keramisk konst och bruksföremål. Storsyrran beställde tre stora äggvita tekoppar med guldkant och guldblommor på.. mycket fina och kommer passa fint hemma hos dom.



Lilla E trodde inte sina ögon när den stora Tacotallriken hos Clara´s Trädgårdscafe bars in.


Efter vårt mys uppe i Visby åkte vi till Kneipbyn för att se Nickelodeon och dess många artister. Underbart väder.. kvällssolen lös rakt på oss från havet.. varmt och gott.. alla besökarna satt i den stora grässlänt som låg framför scenen.. detta blev en otroligt fin sommarkväll jag sent kommer glömma.



När artisterna börjat röra på sig bakom scenen gick jag ner för att ta några bilder åt stora E. Vi fick se Rabi äta nektarin.. eller var det persika..?



Vi såg Linda Bengtzing dricka kaffe.. eller var det te..?



Vi fick också en skymt av Lindas lilla söta som fanns med bakom kuliserna.



Då jag satt en bra bit upp i backen när konserten började och motljus av dess like.. blev det inte bättre än så här.. men man ser i alla fall att det är de tre söta töserna i Play som sjunger här.. himla bra sväng i deras låtar.. ojdå.. nu lät jag nog som en gammal gumma och inte en ung kvinna i sina bästa år.



Pernilla Wahlgren (värdinna) och en voltande Mathias från IDOL.. numera gruppmedlem i Cyber Robots eller vad de nu heter.



Pernilla sjunger loss på höga fräna klackar.. undra om det går att jogga i såna också..?



Å så kom den stora E väntat på.. Oooooaaaaaiiiii.. Rabi.. I love Uuuuuuuuu.



Å så lite för oss äldra tjejer att vila ögonen på för en stund.. Eddie.. ho ho ho



Eddie tycks vara nöjd med deras spelning och med all rätt säger jag själv.



Tack polarn för en skoj stund på scen.. du är bäst.. eller Vi är bäst.



Pernilla på väg upp på scen med den starka solen i ögonen.. eller har hon sett någon i publiken hon inte tycker om.. glömde fråga henne om det.



Sen var det dags för Velvet att visa vad hon går för.. och hennes låtar svängde minst lika bra som Plays gjorde.. benen rykte och jag kunde inte sitta still.



Å så hoppade Linda upp på scenen och visa vad en numera småbarnsförälder minsann kan åstadkomma trots blöjbyten nappar och tupplurar i massor.



Äntligen kom den jag väntat på hela kvällen.. Darin.. allas vår Darin.. han är söt som en hamster.



Jäklars snygga chades.. menar solbrillor.. passar fint till den blå metallic Jacksoninspirerade jacka han valt för kvällen.



Det är här Darin och jag får ögonkontakt.. vi klickar så att säga.. vi ska nu bygga bo här på Gotland och leva lyckliga i alla våra dagar.. ska skicka ett mail till honom lite senare med de annonser på hus som finns till Salu här på ön.



Sista låten tar Darin i så han nästan spricker och publikens jubel vill aldrig sluta dåna över Kneipbyn.



Det gick lugnt till vid konserten.. kanske tack vare de ordningsvakter som stod och njöt av kvällssolen här och där.



Flickorna i Play skriver autogtafer till alla som köar framför scenen. Lilla och Stora E fick sin skörd av namn.. lilla E fick till och med armarna signerade som hon inte lär tvätta på ett bra tag.



Sanna i Play skriver autografer för brinnande livet så alla hinns med.



Storsyrran uppe på kullen i kvällssolen som färgade allt rödgult.



Innan vi gick tillbaka till bilen fick vi beskåda en magnifik solnedgång ute till havs.. hänförande vackert.


Ja så här mycket hann vi med på dessa två dagar. Då uppkopplingen inte är dne snabbaste här i huset så väntar jag lite med att lägga upp resten av de bilder som knäppts mellan måndan och idag.. läs fredag.

Hoppas ni haft fina dagar i solen med det ni hittat på. På söndag tar jag färjan hem igen vilket känns mer vemodigt än kul. Det är ju så här jag ska leva.. menar på landet och inte i en stor stad. Min livsplan blir mer och mer rak med hur jag vill ha det framöver. Ska börja pricka av sakerna hoppas jag med start efter nyår.  : )

Kram på er alla.. Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0