Vecka 29.. måndag till lördag.. i bilder

Måndag till Fredag..


Veckan börjar med en cowgirlsday..

måndan lånade vi styvpappa K och hans käresta Cs vildavästernhattar.. och cyklar.. och gav oss ut på en tur runt kvarteret. I en hage några gärdsgårdrar bort fann vi en ko med sin förmodligen dygnsgamla kalv som stod på ostadiga ben och tyckte nog att värmen var lite för mycket att handskas med på hans första dag i livet.












tisdan körde vi bort till Holmhällar igen.. lång strand på ostkusten dit förvånansvärt lite folk hittat till.. där vi njöt av bad.. sol.. ljumna sköna vindar.. kaffe i termos.. vttenmelon.. Mariekex.. saft.. stickning.. korsord.. en spännande bok och att få känna sig så långt bort från jobb och asfalt man bara kan göra för en stund.





















onsdan åkte vi tillbaka till Holmhällar.. mycket för att det var så olidligt varmt även denna dag.. men också för att storsyrran och hennes töser skulle få njuta av strandlivet på Gotland en sista gång för denna sommar. Låter hemskt.. och det är just vad det är.. fruktansvärt hemskt tråkigt och ledsamt att vi inte kunde få stanna kvar där ett tag till.

Det är ju så här man ska leva och bo.. inte i en betongstad fylld med bilar.. stressade och ibland rätt så orättvist otrevliga människor. Bor man i en storstad hör man nästan grannen snarka genom väggen. På ön är det så tyst att man undrar var alla människor är.. om det finns några utav huvudtaget. 

Suset av dansande löv i trädkronorna.. ljudet från havet som pressar sina vågor upp mot den stenkantade stranden..det här är livet.. och det är det livet jag en dag ska leva och åldras i.

Vi tog jeepen till Burgsvik på eftermiddan och köpte ingredienser att göra en smarrig sommartårta åt oss. Det är ju fruntimmersveckan och både lilla E och jag har våra namnsdagar nu . Tårtan räckte i tre dagar så jag har nu fått min kvot av tårta för det här året uppfyllt.. fast jag kommer inte tacka nej om tillfället kommer igen.. jag är ju en riktig tårtälskare av dess like.















torsdan var det dags för storsyrran.. lilla och stora E att ta färjan över till fastlandet igen. Vi tog en tur förbi Lindas krukor och även en Gårdsbutik i Etelhem på vägen upp till Visby. Väl framme vid murarna gick vi en sväng och tittade i de affärer syrran och co ville kika i innan vi åt lunch och därefter körde ner till hamnen och köpte tre kulor var av svalkande gottis på 100 glassar.

Efter att de sedan kört till färjeläget och väntan på att få köra ombord på Gotlandsfärjan.. körde jag bort till en klädbutik lite längre bort vid hamnen.. G Star Raw.. där jag hittade ett par riktigt snygga byxor för 400 kr mot ordinarie 1199 kr.. ett riktigt fynd med andra ord.

Sen tog jag bilen upp till Österport där jag fyndade ett par skor för 99 kr.. två somrigt fladdriga och löst sittande bomullslinnen för 99 kr styck. Tidigare i veckan hittade jag också en snygg skjort/tunika på Tofta Outlet för 229 kr. Med alla dessa inköp får jag nu hejda mig och när jobbet startar igen på måndag går Sparan i mig igång igen. Slantarna ska sättas undan för kommande äventyr samt tand- och bilreparationer.. spännande va.  : )



















På väg hem från Visby körde jag förbi lillasyrran C och hennes mamma B. Vi satt och prata och åt glass på deras westerninspirerade veranda innan vi åkte bort till stallet där hennes söta häst Chivaz bor. C och mamma B tog in alla hästarna från hagen och nattade dom där de skulle stå.

I hagen bakom stallet gick ett otroligt vackert Frisersto med sitt lilla föl. Jag blev tagen av deras utseenden och kommer jag skaffa häst i framtiden.. vilket chansen kanske är liten att jag gör.. men i sånt fall vill jag absolut ha en Friser.. fölet var så söt med sina ljusa toffsar i öronen mot den annars så varmt bruna tonen de har i pälsen.

















fredan duggade regnet ner.. och ner.. och ner. Jag tänkte att nä vad nu då.. ska det vara så här de sista två dagarna innan jag lämnar ön på söndag morgon. Ringde mamma som kollade väderprognosen för de närmsta dagarna och visst skulle det ösa på. Usch och fy.. vad ska jag då göra här tänkte jag och bokade därför om biljetten hem till natten mellan fredag och lördag.

Det blev många timmar att slå ihjäl och jag gjorde det med actionfilm.. korsord.. kaffe kaffe kaffe.. tårtrester.. städning.. plocka ihop allt.. stänga av varmvattenberedaren.. pumpen.. slänga sopor.. kaffe kaffe kaffe.. 6 timmar höll detta på fram tills jag i det becksvartaste mörker låset dörren bakom min rygg och gick med regnvåta tygskor genom gräset fram till lilla Bettan som var fullpackad med saker att ta med sig hem igen.

Fattar inte varför jag släpar på så många saker.. fram och tillbaka.. behövs ju bara tandborste och plånbok.. att jag aldrig lär mig.  : )











Tavlan är mitt ena fynd på Auktionen i Klintehamn förra helgen. Ska googla på konstnären.. Aaaahh.. han heter Hag Hans Engstedt och exakt samma målning säljer de nu för 800 kr på Vildmarksgalleriet. He he he.. jag ropa in min för bara en hudralapp.  : )

Motivets mått 255x355mm
Upplaga: 43/360 ex.

Ska nog baske mig kolla upp den andra tavlan med.. kanske står det en guldaffär i klädkammaren min.  : )

Funderar nu på lördan om jag ska åka ut till ön lite senare idag eller om jag ska slappa av mig rejält och komma ut dit full av energi imorn bitti istället. Hmmm.. ska ta mig ett tänk medan jag ser klart på Johhny och Mathias från Roomservice när de hjälper en familj på Gotland att få det fint hemma.

Hoppas ni haft det gött där ni varit och med det ni hittat på. Tänker på er alla.. och gör det med ett leende såklart.  : )

// Kramar från mig..  Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0