Sista minutrarna på semestern 2010

Söndag..


Denna dag tog jag bilen ut till R-ön för att träffa syskonbarnen och deras föräldrar.. samt mamma och R förstås.. innan jobbet stratar imorn med en 6 dagar lång arbetsvecka.. härlig start på höstens slit.  : )

Jag började med ett besök hos tvillingarna och min mor hade just kommit dit när jag parkerade bilen på lillsyrrans garageuppfart.

Bilderna nedan är på pojkarna när vi besökte hönshuset på gården intill.. och när pojkarna fick testa sina gummistövlar i härliga pölar vid stallet. Av deras miner och kroppspråk att dömma hade de nog himlars skoj där de plaska och hoppa runt i vattnet.

Avslutningsvis fick V ett grimasfnatt och jag vet ännu inte vad som flög i honom. Kanske hade en geting flugit ner i blöjan på han och därför blev det som det blev.. kul såg det i alla fall ut.. en riktig trollunge det där.  : )






























Efter en hel dag med pojkarna körde jag hem till storsyrran och hennes döttrar. Lilla E fick även hon fnatt och spexade och skrattade loss hela kvällen lång. Efter en svalkande dusch blev hon sig själv igen och vi åt hemma-gjorda hamburgare till middag tillsammans med storsyrrans hunk Perallainen.

Efter middan var det dags att åka hem och på färjan över till fastlandet fortsatte jag med att lösa det korsord jag påbörjade imorse på vägen över till ön. Det är nämligen min nya grej.. att försöka lösa korsord.. känns rätt intelligent fränt att hålla på med sånt.. men lugn nu bara.. jag tar ju givetvis de lättaste så jag klarar av dom utav huvudtaget.  : )






Nu gott folk är det hög tid att krypa ner under täcket.. för imorn är min första arbetsdag och jag har nästan glömt bort vad jag jobbade med innan jag gick på min ledighet. Bra känsla.. jo visst om man tänker att jag släppt allt vad som har med jobb och Stockholm att göra under de två veckor jag varit på Gotland. Men å andra sidan illa illa om jag ska behöva börja om från start och plugga in allt igen.

Nää.. det är nog ingen fara för har det en gång satt sig i skann.. stannar det nog där.. i alla fall för ett tag framöver får jag hoppas.  : )

God natt på er alla.. sov gott och hoppas ni får en kanonstart på nästa vecka.

// Kram Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0