sol.. himmel så blå.. och jobb från morgon till kväll.. ho ho ho

Onsdag till Lördag..


Onsdag var det jobb och det flöt på bra även om det var lite för mycket att göra.. somnade som en spädgris under dess värmelampa på kvällen.  : )

Torsdag var jag ledig och åkte först hem till min vän K.. hennes man M och deras lille son A. Fikade gott och sedan förbi bilmecken då bilen inte mådde bra efter den varit hos dom 3/6. Av bilgubbens min i ansiktet när jag återkom och berättade vad som var galet.. så är jag rääääääätt säker på att de inte gjort vad de tagit betalt för. Jag kan ju inte bevisa detta.. bara visa upp min skadeskjutna lilla bil.. och hålla tummarna för att hon klarar sig något eller gärna några år till.

Min nästa snubbe ska vara bilmeck så kan ju han hjälpa mig när bilen krånglar. Men vad vet jag.. han kanske lurar mig han med.. hö hö hö.. eehhhh.. glöm vad jag just skrev.  : ) 

Efter bilvekstan körde jag ut till ön och umgicks med mamma.. lillsyrran och tvillingarna och även storsyrran med döttrarna E och E. Det blev en skön dag på ön med finväder och trevlig umgänge med la familia.

Fredag jobbade jag igen och det var urk-mycket att göra. Det var folk hel tiden som pockade på min uppmärksamhet.. från höger och vänster.. varmt och kvavt i luften.. jag höll på att rinna bort när jag satt ute och läste ur Redan Död.. i den stekheta solen. : ) 

Just nu har jag siktet inställt på måndag då jag efter jobbet ska köra ut till ön och umgås med mamma och sedan sova över där till min lediga tisdag. Då blir det mys med alla dom som är lediga och är ute på ön då.  : )

Om exakt 7 dagar kommer lilla T upp till mig. Då börjar vår vecka tillsammans.. först ett par dar här i stan.. sen färjan över till ön för dryga fyra dar där med allt det vi vill hinna göra innan lillfisen flyger hem till Götet på fredan igen. 

Idag lördag var det jobb igen och det blev en himlars skoj dag med de två helgextra tjejerna N och A som jobbar hos oss. Båda arab-tjejer och så himla roliga och uppiggande i deras sätt och humör. Ja.. det var sannerligen en himla skoj dag på jobbet idag.  : )



Nu när klockan närmar sig 21 sitter jag nöjd och belåten hemma i soffan. Har tidigare ätit upp andra halvan av den gigantiska portion Kinamat jag beställde med mig hem igår kväll. Till det blev det lite röd vuxensaft och så tittade jag på Sex and the city - the movie. Hittade DVD:n på Konsum i Hammarbyhöjden tidigare i veckan.. och då jag inte sett den innan kände jag att just denna varma sköna sommarkväll var ett ypperligt tillfälle att se vad NY-brudarna hittar på för bus i denna rulle. 2,19 timmar ren underhållning och det blev både skratt och gråt.. precis som det ska vara. : )

Funderar på att fylla glaset med några droppar till.. sen får det vara bra för ikväll.. jag ska ju jobba igen imorn.  : )

Hoppas ni haft en fin vecka så här långt. Imorn blir det väl lika fint väder som det varit de senaste dagarna.. så glöm inte solskydd på huden och stråhatt på huvudet.. annars ökar risken för att ni förvandlas till skrynkliga russin som gamla.  : )

Kram och sov så gott sen när det blir dags för det.. Christine


Kommentarer
Postat av: Lina

Morsan! Hur är det med dig? (Det är Lina, din "gamla" kollega!) Jag hoppas verkligen att du mår bra och jag är glad att det går bra för dig! Visst har du facebook? Lägg till mig där, Lina Runström är mitt namn! Hehe ;)



Ta hand om dig!



Kramar!

2010-07-03 @ 21:41:02
Postat av: Christine

Hej dottra mi. : )



Kul att höra av dig.. jag jobbar och står i.. hoppas fiket finns kvar så du får in lite slantar till cigg och Twillight-prylar. : )

Jag ska leta upp dig nu på en gång. Hoppas AIK-arn är snäll mot dig.. annars får han med mig att göra. ; )



// Kram från mamsen

2010-07-03 @ 23:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0