Fyra dar i rad och en tur ut till ön

Måndag till Torsdag..


Måndag.. Näsan fortfarande däbbd och jobbar som en myra.. pga täppan jag på natten nästan börjar yra.

Tisdag.. Längtar efter värme och sol och med det bacillerna lär fly sin kos.. så länge smaklökarna är "tillfälligt ur funktion" allt smakar Sibyllas korv med mos. 

Onsdag.. Idag kom solen och jag börja nu se ett slut på nässpray och öronlock som kommer och går.. jag håller tummarna att ingen mer snö och kyla denna vinter vi får.

Torsdag.. Ledig från jobbet och först förbi min biopappa och sen ut till ön jag körde.. ena tvillingen V nu börjat tilltala sin mor med förnamn jag hörde.

Bilderna nedan är tagna idag på busfröna ute i solen och i ett nästan vårlikt marsväder. Mer sånt tack.. för då blir lilla Stina glad och nöjd.  : )



M är nog släkt med Janne Schaffer.


Eller är det han i KISS.. Gene någonting.


V är tänkaren av de båda.. noga och grundligt ska det vara.


Far tungan runt i mun och utanför.. kan ibland bubblor bildas som här.


M äääääälskar verkligen snön.. låt det alltid vara så här.


V och M ville hemskt gärna komma in i pappas garage.


Återigen tänkaren i familjen.. undra vad han funderar på här.


Nu är det dags att borsta tanden och sedan krypa ner under täcket och krama kudden min. Just nu känns läget himla bra.. och jag hoppas det fortsätter i samma anda. Om.. kommer jag förmodligen le lite mer än vad jag annars kanske hinner med.  : )

Massor och många av kramar till er alla. Var rädda om er.. lås dörren om natten.. saker är bara saker.. pengar är bara pengar.. men hälsan och vänskap det kan ändras från en dag till en annan. Så leta inte problem och brister hos varandra.. utan plocka fram det fina istället. Hos dig själv.. och hos andra. Livet är alldeles för kort för att gnällas bort.. grälas bort.. att sitta i ett glashus och inte inse att man kanske inte är så felfri som man kanske tror att man är.

Var ödmjuk inför det som varit.. och det som komma skall. Var vänlig och snäll mot de du möter för då får du vänligt tillbaka. Ser du något fint hos en annan människa så berätta det för denna och håll det inte inom dig. En komplimang gör att folk växer och mår bra.. ett hårt ord kan få dom att krympa. Var snälla och se på andra med blida ögon.. för går vi själva med rent samvete på livets gata fram.. så blir livets omvägar färre och mindre otrevliga att bemöta.  : )

// Kram på er.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0