Musik och filmtips-vecka

Tisdag till Söndag..


Har jobbat hela veckan lång.. ja bortsett från min lediga torsdag då jag for ut till R-ön.. hälsade på mamma och hämtade sedan tvillingarna från deras dagis. Jag fick sällskap av lilla E vilket var en väldans tur.. då pojkarna ränner än hit och än dit.. och gärna på samma gång.. menar åt olika håll.  : )

Musiktips
Selvmord.. låter kanske hemskt men bandet är galet bra som jag "snubblat över" på nätet. De håller till i Danmark och spelar sån där modern rockigt hård musik.. inte för hårt och inte för mesigt.. utan alldeles lagom för mina heavy-light-öron.  : )



Selvmord - Råbe under vand
http://www.youtube.com/watch?v=5xO0lxh29Eo&feature=related




Selvmord - OK
http://www.youtube.com/watch?v=uSiHq3hIq_s&feature=related



Det här bandet har helt satt sina tänder i min musikarm.. fy tusan.. jag kan ju inte sluta trycka på Repeat.. utan mina två favoriter som jag också länkat till i dagens blogg.. de snurrar och snurrar och snurrar lite till.  : )

Musiken gillar jag skarpt.. två av bandmedlemmarnas fördelaktiga utseenden gör ju inte saken sämre.. he he.. dessa två musikvideos jag länkat till är också snyggt gjorda.. ja jag finner inte ord som räcker till för vad jag tycker om dom.. de är bara så bra.. så bättre.. så bäst.  : )


Mer Musiktips
Sen har vi ännu en dansk kille.. Thomas Holm.. fast det låter ju förstås väldigt svenskt för att vara danskt.. nåja.. hans video snubblade jag i alla fall över.. Nitten.. och den var hel kul. Det som är bra med denna video är att den har svensk text för den som har svårt med språket. Himla charmig musikvideo måste jag säga.  : )




Thomas Holm - Nitten
http://www.youtube.com/watch?v=_vSEWySEaJ4


Filmtips
Jag vill också passa på att tipsa om en film jag såg igår.. en Sch-Fi/Thriller.. The Happening.. med Mark Wahlberg i huvudrollen. "En spännande domedagsthriller, världens befolkning hotas av en attack mot den mest grundläggande mänskliga insikten av alla - överlevnad." Från regissören bakom Sjätte sinnet.

Den var lite läskig från i stort sett första scenen men trots dess knasiga handling var den ändå rätt fachinerande och jag kommer förmodligen se den igen. Ingen film för lättskrämda.. känslosvaga personer.. ni andra som gillar att bita på naglarna har något spännande att se fram mot.  : )



The Happening (DVD) - med bl a Mark Wahlberg


Sista Musiktipset
Nu är det dags att avsluta dagens skrivande med ännu en dansk musiker jag råkade höra på radion på väg hem från jobbet härom kvällen. Killen heter Rasmus Seebach och låten heter Natteravn.. himla skön dance-låt.. gaspedalen och rytmen gick hand i hand på Essinge leden.  : )



Rasmus Seebach - Natteravn
http://www.youtube.com/watch?v=hVbkx89F4DI


Hoppas ni haft en kanonvecka med allt vad ni hittat på. Jag är mer eller mindre frisk nu från min segdragna hostförkylning. Usch vad jag låtit som hostat och harklat på dygnet runt. Undra hur många som efter dessa två veckor vill fortsätta vara min vän eller släkting efter detta eländigt onödiga högljudda tillstånd.  : )

Var rädda om er och kör försiktigt i trafiken. Idag på väg hem från jobbet var jag med om 3 idiotförare.. alla män (givetvis) som liksom trängde sig in mellan mig och bilen före.. trots att avståndet mellan våra bilar redan var rätt kort.. och hastigheten låg i runt 90.. men ändå ville karlslokarna gasa sig trängandes in emellan. Snacka om storhetsvansinne eller här-kommer-jag-så-ge-plats-attityd.. mansgrisar kallar jag såna här bilister för.  : )

// Kram på er.. stor som liten..  Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0