Ledig solig tisdag

Tisdag..


Idag var jag ledig från mina arbetsplikter.. vilket kändes kanon då himlen var blå.. solen den sken.. och trädens löv har nu börjat färgas härligt röd oranga.  : )

Jag var på morgonen iväg en sväng till Doktorn.. som sa till mig "när man är i din ålder" vilket fick mig att känna mig gammal.. och fick mig att fatta att jag har kört livets gata fram utan någon som helst plan eller framförhållning för hur jag vill ha det. Detta kan nu få konsekvenser om jag skulle vilja ändra livet på ett eller annat sätt framöver.

Nåja.. ingen idé att gå omkring och vara orolig utan det som skall ske kommer nog också att ske. Allt har sin mening sa alltid min gamla mormor när hon levde.. och det hade hon ju rätt i.





Efter besöket hos doktorn körde jag ut till ön och hälsade först på mamma. Vi åt lunchen inne i värmen men gick sedan ut och satte och för en kopp kaffe och en bit vetelängd ute i solen. Jackan var i och för sig knäppt ända upp till halsen på mig.. men det var friskt och skönt att vara utomhus ändå.

När klockan närmade sig halvt tre.. tog vi bilen bort till lillsyrran.. parkerade den på deras uppfart.. och gick sedan bort till tvillingarnas dagis. När pojkarna såg mig sprang de glada fram och kastade sig i famnen på mig. Vilket underbart mottagande av de små.. hjärtat mitt smälter varje gång jag ser dom le.  : )





Vi gick varvat med att springa hemåt.. pojkarna fick turas om att springa med deras hand i min för att minimera snubbelrisk.. medan den andre fick gå bredvid mamma som körde vagnen fram. När vi passerade Blåbärsatället vi varit upp till tidigare.. ville de promt gå upp i snåret.. men vi förklarade då att blåbären var slut för att nu med kylan kommer fåglar som äter bären.. så nu var det tomt i skogen på blåbär.  : )

Som tröst berättade jag att jag hade med mig vindruvor att äta.. vilket fick dom att glömma bären och istället hasta hemåt för att få sluka i sig gröna kärnfria vindruvor.. mums.  : )




Hemma hos syrran blev det ytterligare en kopp kaffe.. några knäckemackor för oss äldre och så vindruvor för de små. De visade upp sina nya fina mössor de fått.. Lacoste.. fint ska det förstås vara.  : )

Ja de små är lika goa som de alltid är. Även om de busar är de söta ändå.. på lördag ska jag passa dom en stund medan deras föräldrar far in till stan i några ärenden. Spännande att se om de uppför sig då.. eller passar på när bara moster är hemma.  : )




Nu har jag just ätit mat.. från favvorit-Kinesen.. och det smakade gott som det alltid gör. Det som blev över blir till en Lyxlunch imorn då jag ska jobba igen.. 10 - 19.

Nu sitter jag hemma i soffan.. skriver av mig.. saknar.. längtar.. tänker tillbaka på händelser från dagen som gått. Roffade åt mig den sista P-platsen idag när jag kom hem vid halv sju.. helt jäkla otroligt. Hur i H-vete kan gatans alla parkeringsplatser vara upptagna redan vid den tiden..???

Igår var det likadant.. då var det helt fullt när jag kom hem efter jobbet vid halv åtta. Fick ställa mig vid skolans personalparkering.. ställa klockan på 07:00 imorse för att gå upp och flytta bilen till en "laglig" plats. Katastrofläge. Jag ska faktiskt skriva ett brev till Kommunen och deras avdelning för parkeringar och informera dom om den akuta platsbristen som numera råder. Och även en insändare till Mitt i.. där jag vill få folk och kommunfolk att hajja till hur jäkla illa situationen verkligen är.

Nu är det dags att ringa M vis Skype.. bra att prata där när man är i olika länder eller på olika platser. Helt gratis är det dessutom så det är ju bra.  : )


// Kramar Christine


* * *

Përshëndetje i dashur.

Shpresoj se ju kishte një ditë të mirë dhe në mbrëmje. Me mungon diçka të pabesueshme .. dëshirë e madhe për ju kështu që të shkoj i çmendur .. ajo ishte e bukur për të dëgjuar zërin tuaj përsëri .. ju uroj ishin këtu me mua.

Shumë puthje .. puthje .. përqafime për ju

// Christine  

♥ ♥ ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0