Förkylningen gör mig virrig

Onsdag.. tror jag att det är idag


Mamma saknar uppdatering men då krasslet håller i sig finns det ju inget nytt och spännande att berätta.  : )

Jahapp.. vad ska jag nu skriva som skiljer sig från sist..?
Hmmmmmm...

Jo.. jag längtar till helgen som inträder om dryga två dagar bort.
Ser fram mot att vara ledig fyra dagar vid Nyår.
Vill fortfarande skaffa hund men kombinationen mankhöjd ovan knät i storlek med svart mjuk päls går ej ihop med allergivänliga sorter, ty de är små och fula eller går under kategorin "tanthund".
Sugen på att åka utför så snart snön lagt sig i backarna uppåt i landet.
Är väldans nöjd och glad i hjärtat efter familjemyset uppe i stugan med hela tjocka släkten.
Fördelen med att hosta i två och en halv vecka förvandlar magen till en mer platt variant än vad den var innan allt satte igång.
Bilen rullar på fint.
Fick av familjen gåvor i form av porträtt tryckt på papper som ska bli till en cykel till sommaren.
Har kommit på ett par julklappar att göra och ge bort.. måste bara sätta igång med dom så jag hinner klart.
I vår bara ska jag och M resa bort några dagar.. till solen och värmen och bara vara för en stund.
På julaftonskväll blir det lite som snurra flaskan var jag befinner mig på kvällen.. då de flesta är utspridda på olika håll.. och det brukar blir några alternativ att välja bland.
Nespressohyllan i stugan är nu påfylld till bredden.. och årets variant med chokladsmak var faktiskt helt ok.
Hoppas på mycket snö även i år.. i alla fall på åkrarna och vägarna runt gården.. för då vill jag köra skoter igen.

Nu är strax eftermiddagsrasten över för denna gång. Ska runda av här.. snyta näsan.. diska muggtermosen med nu kallnat kaffe i.. och sen gå upp och göra mina kollegor sällskap för ett par timmar till.  : )

Hoppas att ni haft en trevlig vecka så här långt. Efter jobbet ska jag bara hem.. tvättstugan gäller vid sju och sen blir det väl det gamla vanliga som står på menyn.. äta och sen massera Ms fötter.. nacke.. rygg.. ben och lite till. Han får aldrig nog och jag snäll som jag är ställer upp gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång.  : )

// Kram så länge och glöm inte att klä er varmt och kör försiktigt.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0