Mera foto och text

Torsdag..


Idag vad jag ledig vilket var himla skönt då min hals fortfarande trilskar och dumar sig.

Över natten till idag hade jag sällskap av M som värmde mig frusen som jag är. De senaste dagarna har M nämligen haft kramas-hårt-förbud då jag haft det jobbigt med flåset p.g.a allt pustande och kraxande. Men inatt gick det bättre med flåset så då var det välkommet med hans armar om mig igen.. välgörande och goa.  : )

För att ge tillbaka lite värme till M bifogar jag en länk till honom ikväll. En go sång av och med Rihanna.   ♥ ♥ ♥

Rihanna - You Da One
 
http://www.youtube.com/watch?v=2iAczjvLoi8






Då jag var uppe i stugan och kurerade mig i helgen och sen även på måndagen.. tog jag det väldigt lugnt hela dagen. Tv-dosan i handen.. den tjocka filten ovanpå.. och elden som sprakade i öppna spisen. Ute låg den lilla snö som föll kvällen innan kvar. Tunt frostigt täcke lös upp gräsmattan och jag bara längtar efter mer.. snö menar jag.  : )

Årets första advent. Jag tycker om julen.. inte för paketen som byts mellan människor hit och dit utan för stämningen som sprids överallt. I alla fall jag fylls med en värme inombords. Sen all julmat.. jag lääängtar.. sillen.. skinkan.. och lilla nubben till. : )

Tur som en tok blev jag bjuden på Lutfisk hos Ms föräldrar på lördagen. De har som tradition att äta det vid första advent.. och jag hakar gärna på den trenden.. för Lutfisk är bland det godaste man kan äta.. utan tvekan. : )





Jag besökte läkaren igår för min hals skull. Han tog lite tester som inte visade något speciellt men skrev ändå ut hostdämpande medicin.. cocillana. En del får inga biverkningar alls.. medan andra blir hur skruttiga som helst. Jag hamnade väl någonstans i mitten där.. för hostan dämpades tack och lov.. men idag efter att ha tagit två huttar igår och en tidigt imorse.. så har jag känt mig yr och illamående.. horisontellt läge gällde m.a.o. 





Bakade lusselängder på söndan för att bjuda Ms föräldrar på. De smakade smarrigt som tusan som nybakade.. men sen sjönk de liksom ihop och blev degiga och trista. M gillade dom ändå men jag kommer arbeta degen mer nästa gång och låta dom jäsa lite längre än de gjorde den här gången.

Deg är i och för sig gott att äta.. men inte i gräddade bullar.  : )





Bakade tårta också och valde att ha i tre sorters frysta bär. Blåbär.. hallon och jordgubbar. Idén var god för nu jäklars skulle det bli en saftig och smarrig tårta att bjuda Ms föräldrar på. Men det blev lite för mycket av det saftiga goda.. så istället för en vacker tårtbit på deras fat.. fullproppad av frukter.. blev det istället Smack.. en rejäl kladdig blaffa. Det gick ju att äta men blev i geggigaste laget. Bättre lycka nästa gång.  : )





På tisdagen jobbade jag 11-20 och mötte M hemma hos mig. På köksbordet stod en stor bukett med mörkt röda rosor.. 40 st.. lika många som jag nu är gammal. De doftar förmodligen underbart men så länge näsan är täppt och rinner om vartannat får jag invänta doften att kittla mina näsborrar.  : )

Jobbar fredag och lördag men sen så.. på söndag blir det familjemys för hela slanten. Om alla håller sig friska blir vi 14 vuxna och 4 barn. Ska bli extra skoj då storsyrran med döttrarna och även min styvpappa med hanses käresta kommer upp. Första gången de är på gården så det blir skoj att höra vad de tycker. Jag skulle bli förvånad om de inte säger samma sak som resten som redan varit dit sagt. Att det är lugnt.. skönt.. vackert.. lantligt.. mysigt.. härligt.. ja orden tar aldrig slut för hur man kan beskriva Ms smultronställe.  : )

Nu ska jag dricka te och hoppas att halsen nöjer sig med det ikväll. Jag har inte lust att ta mer av medicinen då jag blev så jäklars klen av den idag.. och imorn måste jag upp och jobba.. och svänga förbi Nespresso-butiken inne i stan på vägen dit.. så pigg och frisk är vad som gäller från och med nu.  : )

Hoppas ni haft en fin vecka och får en ännu bättre helg.

// Kram på er.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0