Snö snö snö

Tisdag till Fredag..


På tisdan var det jobb.. 11-20 och det blev en alldeles vanlig dag på slottet. M kom hem till mig efter avslutad arbetsplikt.. så det blev mest hej lilla gumman/gubben och sedan gonatt den dagen.  : )

Onsdag jobbade jag 9-18.. for hem efter det och blev strax därefter upplockad av M vid min port. Handlade mat för kvällen och var sen bara hemma och mös i soffan.  : )

Torsdag var min lediga dag för denna vecka.. efter frukost och tvättstugan i ett par timmar.. tog jag den nya ut till ön och mamma. Vi åt lunch och därpå fika med dopp till.. innan det var dags att ta bilen över till lillsyrran.. parkera den där.. och sedan pulsa i piskande motvind bort till tvillingarnas dagis.

När pojkarna såg oss utanför fönstret for de upp med ett brett leende på varsin mun.. och när vi kommit innanför ytterdörren kom de springandes emot oss och gav oss varsin Jättekram.. så härliga små de där är.  : )



Efter en rask promenad hemåt till lillsyrran.. först med tvillingarna i vagnen och sedan fick de traska för egen maskin när vi kommit fram till deras väg. In i värmen.. av med alla kläderna.. och sen åkte pusslena fram. De är smarta för att vara så små. Jag blev också tillrättavisad när jag pekade på en bild av ett fordon jag kallade Traktor..
- Nääää.. det är ingen traktor.. det är en dumper.. sa båda M och V i kör.
- Jaha.. oj förlåt då.. jag trodde att det var en traktor.
- Näääää.. dumper.. det är en dumper..!!

Hur kan de lära sånt så snabbt.. makalöst otroligt duktigt. För mig ser ju alla ut som en traktor.. med olika tillbehör i och för sig.. men traktor är de ändå.  : )

Nu på fredan jobbar jag 10-19.. sen vet jag ännu inte vad jag hittar på. Jobbar i helgen.. lördag 10-16 och söndag 11-17. Hoppas vägarna är mer framkomliga då.  : )

Ja ni som strax kliver på Helgtåget hoppas jag att ni får en trevlig sådan med allt det ni hittar på. Var rädda om er.. om varandra och glöm inte bort Alla hjärtans dag på måndag. Behöver inte vara rosor och champagne.. räcker ibland bara med ett samtal.. med ett sms eller med en Post It-lapp där man skriver ner några hjärtliga ord och gärna avslutar med ett rött hjärta.  : )

Kram på er alla.. Christine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0