Månkaos ikväll

Lördag..


Idag jobbar jag 10-17.. solen skiner utanför.. mamma och hennes käreste R var in här vid lunchtid.. vi gick bort till Restaurang Ariston.. god husmanskost serverades där.  : ) 




Det med att månen passerar Jorden inatt på ovanligt nära håll har väl inte gått någon förbi vid det här laget. 356.578 kilometer för att vara exakt.. och detta kan då bidra till mer eller mindre förödelse om man får tro de gamla och kloka.

Enligt konspirationsteoretikerna har en rad naturkatastrofer, som jordbävningar, stormar och tsunamis, inträffat tidigare just när månen passerat så nära vår planet. Nu hävdar de att det är dags igen."

Då vädret är molnfritt idag.. så lär det också vara stjärnklart ikväll. Synd att M har med sig nya kameran till Afrika.. annars kunde jag haft den och plåtat den närgångna månen med. Nu får jag ta till min nygamla Hybrid-kamera istället och hoppas att den kan ta någorlunda foton.. ja om jag ids gå ut och leta efter månen vill säga.  : )

Jag har 1,5 timme kvar av denna arbetsdag.. ska sen köra hem till min gamle vän P och gå en sväng. Bra promenadväder får man väl säga att det är. Hoppas bara det håller i sig i några timmar till.  : )

Hoppas också att ni alla som varit ledig idag haft det gott ute i solen. Jag skulle i alla fall varit ute och lapat sol om jag bara kunnat. Får hoppas på liknande väder till morgondagen då jag ska ut till ön och hälsa på folket där.

Just det.. idag tävlar lillsyrrans häst W i någon slags dressyrtävling. Hoppas det går bra för ryttaren M och W. Det är M som skolat/ridit in hästen.. så hoppas de kommer högt upp på prispallen. Då kanske syrran kan sätta ett bra pris på stoet då hon funderar på att sälja henne p.g.a. tidsbrist. Tvillingarna tar numera upp dygnets alla timmar.  : )

Nu måste jag sluta här innan någon kollega tittar surt på mig.  : )

* * *

20:30
Just hemkommen från en rask och frisk promenad med min vän P. Vi gick runt i området där han bor och hoppade sen in i bilen när vi kommit runt och tog oss snabbt bort till den superba Indiska restaurangen som finns i gränslandet mellan Enskede och Globens slakthusområde.. tror stället heter Indian Noha.

Proppmätt och nöjd så nu ska jag bara strötitta på vad tv:n har att erbjuda innan det är dags att släcka ner för kvällen. Det gäller ju att ladda batterierna inför mitt möte med de busiga tvillingarna imorgon.  : )

21:20
Sprang ut en sväng för att ta egna bilder av månen som nu lyser starkt mot den kolsvarta natthimlen. Nedan är tre av de bilder jag blev mest nöjd med.. och med en liten gnutta av Stina i så klart.  : )








Nu får vi hålla tummarna att ingentinga av det hemska som de pålästa befarar att denna stora gula boll drar med sig. Jag tyr inte med mer elände nu.. oavsett var det händer i världen. Så hoppas hoppas.. hoppas.

Sov så gott sen och hoppas ni får en toppenfin söndag med det ni hitter på.

// Kram så länge.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0