En hel vecka i ett andetag

Lördag till Lördag..


På lördag.. menar den 5:e mars.. så gjorde jag några ärenden i stan innan jag åkte upp till Gården vid tretiden. M hade just kommit dit efter att ha skjutit in sitt gevär inför den Afrikaresa han och några vänner ska iväg på om en vecka. Vi åt middag.. kikade sen på vad tv:n hade att erbjuda.. innan vi somnade rätt tidigt för kvällen.  : )



Jag köpte 19 rör Pods med olika rostning från den otroligt toppservade Nespresso butiken i stan. Vilket högklassigt mottagande av de kunder som kom in.. deras snyggt designade svarta arbetskläder fick en att känna sig aningens nedklädd där man stod i vinterjacka och varma skor.. vi önskades en trevlig dag när vi passerade ut genom entredörren de så artigt höll upp för oss.. .. oj oj oj.. det var Bernadottestil fullt ut.  : )

På söndan stack vi in en sväng till stan för några mindre inköp.. annars småfixade vi mest i stugan.. gjorde plats för skotern så den nu står skyddad under tak inför den kommande vår och sommar som närmar sig med stora steg. Lite filmtittande på kvällen och sen nattade vi oss i rätt vettig tid även denna kväll inför morgondagen då vi behövde kliva upp innan tuppen kluckat klart.  : )

På måndan var det sen jobb.. 10-19.. och dagen innehöll vad en helt vanlig arbetsdag brukar göra. Mest trevliga och glada kunder. M kom hem till mig efter jobbet så det blev trevlig matlagning och soffing innan tänderna skulle borstas och sen god natt.  : )

På tisdan var det jobb igen.. 11-20.. M kom hem hit igen och vi värmde på resterna från gårdagen då jag kom hem sent och inte orkade ställa mig vid spisen för att slänga ihop en trerätters middag mitt i veckan. Man får liksom ta vad som finns hemma.. annars blir det kanske inget alls.  : )


Ikväll avgörs det vem som tar hem Årets bidrag.

Onsdan jobbade jag 9-18 innan det var dags att köra upp till Gården. Mys med M på torsdan då jag var ledig från jobbet. Vi plockade fram skotern för att titta till de matställen där M lagt ut foder åt rådjuren i trakten. Kanske var det sista turen för denna säsong.. och i lugnare hastighet mot tidigare. Nu går det inte att köra så fort längre för snön har smält bort helt på vissa ställen.. men kul var det ändå. M testade bössan igen men med ny amunition.. det fladdrade till rejält om byxbenen där jag stod strax bakom. Hörselskydden var på men fy tusan vad det small högt ändå. Jag lär aldrig ta jägarexamen om det ska väsnas så där. : )

Fredan jobbade jag 10-19.. direkt hem efter det och möttes av M som redan kommit hem innan mig. Han hade förberett middan för kvällen.. Lövbiff.. klyftpotatis i ugn.. sallad.. tzatziki.. bearnaisesås.. och pricken över i.. det afrikanska rödvinet Kevin Arnold.. så jäklars gott. Har ni inte testat det vinet innan.. GÖR DET! Kostar lite mer än en vanlig flaska.. men fy tusan vad det är milt och gott i munnen.. mums.  : )

M kallad mig för fyllkaja imorse (läs lördag) när vi vaknade. Varför..? Båda var vi rätt trötta kvällen innan.. 2 glas rött blev det vardera.. sen så sa det bara tjoff i skallen på mig. Eller M blev rätt så rolig han med om sanningen ska fram. Vi satt i soffan och var lite lätt salongberusade på fredagkvällen och hade det himla bra där vi satt. Det gick ingen nöd på oss med andra ord.. och jag gör gärna om det snart igen.  : )

Idag lördag.. menar den 12:e mars.. har jag också jobbat. 10-16 och dagen gick rätt snabbt förbi.

 


Sitter nu hemma i soffan.. för mig själv för ovanlighetens skull.. och har just ätit det som var kvar från gårdagens majestätiskt komponerade middag. M är bra han.. på många sätt och vis.. bland annat att steka kött och göra klyftisar. M själv är uppe på Gården denna dag och packar sin väska inför måndagens långresa.  : )

Imorn söndag jobbar jag 11-17.. ska sen snabbt.. men på ett säkert sätt så klart.. ta mig upp till M på Gården.. umgås så mycket vi bara kan.. innan det är dags att lägga sig och sova för kvällen. På måndag är det kontroll av Packning han ska ha med för de 8 dagar i syd Afrika han ska vara borta. Menar att allt är med.. själva kontrollen får vakterna göra vid Terminalen.  : ) 

Det blir tomt här hemma när jag inte kan krama honom.. somna tätt intill.. vakna upp och han finns där. Men.. så fort M är hemma igen hoppas jag att något jobb ska dimpa ner i knät på mig.. så jag kan byta storstaden mot landet på heltid.  : )

Nu ska jag fixa lite här hemma. Har just varit ner till tvättstugan för att vaska upp det som blivit använt sen sist jag var dit. Hoppas ni haft en trevlig vecka med allt det ni hittat på.. och får en fin fortsättning på helgen så klart. Soligt som tusan var det tydligen idag.. såg inget av det själv då jag vistats inomhus i en galleria hela dagen.. men hoppas på lite fin förvår-kvällssol imorn när jag kommit upp till Gården vid halv sju.  : )

Kram på er så länge.. glöm inte bort att tvätta bort all smuts-som-kan-bli-till-rost på era bilar som fastnat under vinterns många månader av salt och kladd. Jag handtvättade min nya pärla idag.. så nu skiner hon som brilljanterna i skyltfönstret hos en juvelerare.  : )

// Kram på er och sov så gott sen..  Christine

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0