Conran och Conran

Torsdag..


Sitter just nu och räknar minuterna tills jag får dra ner gallret och gå hem.  : )

Idag gick ett utrop i högtalarna strax efter halv sex.. det var en nordafrikansk pojke som försvunnit från sina föräldrar. Polis och väktare uppmanade alla i SKHLMs galleria att hålla ögonen öppna och gav signalement på hur han var klädd. Då hade han varit väck i 2 timmar. Undrar varje gång när sånt här sker.. varför ropar de inte ut det snabbare.. istället för att vänta i två timmar och sen pockar på människors uppmärksamhet. Fast det förstås.. är det inte två timmar man "måste vänta" innan man får anmäla någon försvunnen..? Tror att det är så galet.  : /

Nyss var ett medelålders par inne i butiken och jagade bågar till mannen. Han frågade om vi hade glasögon av Specsavers brittiske bågdesigner.

(jag) - Menar du Jasper Conran..?
(mannen) - Ja just det.. så heter han ja.
(frugan) - Är han son till den där inredningdesignern som är så känd..?
(jag) - Ja kanske det eller i alla fall släkt. Vad är det han heter nu igen..?

Jag går snabbt in på Google och söker på Conran.. får upp Terence och säger då..

(jag) - Terence Conran heter inredningsdesignern.
(mannen och frun i kör) - Jaaa.. så är det han heter ja, hur kom du på det..?
(jag) - Jag gick in på Google och sökte på namnet, den sidan är bra till mycket. Min mor som rätt nyligen blivit pensionär.. hon sitter ibland och Googlar om det mesta när hon inte har någonting annat för sig. För någon dag sen undrade hon vad hennes grannar är för några. Slog in namnet på dom och hittade rätt intressanta saker.  : )

(paret skrattade högt men hjärtligt åt det jag just sagt) - Ha ha ha ha ha...

De tackade för sig och skulle bege sig hemåt för att dricka kaffe. Innan de passerade ut genom Entren vände sig mannen om med ett brett leende och sa till mig.. - Hälsa din mamma. : D

Himla kul med pratglada och skojfriska kunder. Såna lever man länge på.  : )

 
Terence Conran till vänster och Jasper Conran i stolen intill.

Nu har klockans visare passerat åtta så nu är det hög tid att räkna kassan och bege mig mot bilen som står i gallerians personal-varmgarage-parkering.

Känns väldans länge kvar tills M kommer hem igen. Idag har ju nästan halva tiden gått.. bara fem dagar kvar nu så vad är det att gnälla för.  : )

Hoppas ni haft en trevlig vecka så här långt.

// Kram på er alla så länge.. Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0