Ms nya och galningar i trafiken

Fredag till Tisdag..

På fredan jobbade jag 9-17 och åkte sen upp till M på gården för en ledig helg uppe hos honom och hans föräldrar. Det var lite ruggigt väder och blåsigt som tusan emellanåt.. men inomhus var det varmt och gott och mycket känslor i luften.  : )




Åkte nedåt storstan igen på måndag morgon. Tydligen korkade jag igen snabbfilen enligt en stressad taxichafför bakom mig. Han veva med händerna och låg onödigt nära. Då det var kö framför mig valde jag att ligga kvar och ansåg att han kunde ta det lilla lugna istället.

Han hade flaxat med armar och händer ett tag nu så när jag fått en lucka i filen intill gav jag plats åt honom.. och gjorde (i efterhand något mindre bra kanske) just då han passerade till vänster om mig.. visade jag ett tecken för honom. Ooops.. det exploderade under peruken på honom.. varpå han kraftigt bromsade in.. lade sig bakom mig.. nära nära. Trodde första att han skulle tröttna men han hängde sig kvar. Efter ett tag blev det mindre lustigt och jag började fundera ut en plan på att försöka bli kvitt honom.

Dessutom såg jag att han börjat prata i sin mobil.. någon minut senare ser jag en taxibil av samma bolag står i vägrenen med blinkers på.. när jag med min förföljare bakom mig passerat svänger den andra taxin ut och börjar köra efter oss. Räckte det inte med en galning.. nu hade jag två idioter efter mig.. och vad tusan ska detta nu leda till..??

Jag bestämmer mig för att försöka "fly" från dom och börjar ta mig mot avfartsfilen mot Kista.. byter ett steg åt höger.. galningen följer efter.. jag flyttar ett steg till.. han följer fortfarande efter.. jag ser en möjlighet att få en bil mellan oss och byter ännu en fil åt höger.. det kommer in ytterligare en bil mellan oss.. håller hela tiden koll i backspegeln och när jag inte kan göra annat än att följa avfartsvägen bortåt.. då först ser jag idioten köra tillbaka upp på motorvägen igen.. Puha. Blev lite skakig ett tag där.  : /




Dagen på jobbet gick sen sin gilla gång. Kände mig lite stirrig i kroppen efter morgonens biljakt.. och detta olustiga hängde sig kvar tills jag kommit hem och möttes av M hemma i soffan.

Vi värmde upp hans mammas goda Kalopps jag fick med mig av när vi for på morgonen. Efter vi ätit blev det soffan och umgänge på bästa sätt. Det vill säga massage av Ms fötter.. ben.. armar.. you name it. Den mannen får aldrig nog av ryggkli och annat sånt.  : )   




Idag tisdag jobbade jag 11-20. Kände mig lite okry när jag vaknade men satte fart ändå.

Hade tvättstugan 7 på morgonen.. sen frukost.. lade mig på soffan och slumrade till innan det var dags att fixa iordning mig och sen köra iväg mot arbetet. Dagen gick ok sen och ju fler timmar som passerat kände jag mig mer klar i huvud och kropp mot hur det var när jag vaknade imorse. Skönt.. för jag orkar inte bli krasslig.. inte nu.. inte någonsin.  : )




Nä.. nu har klockan hunnit bli elva och mer därtill. Därför är det hög tid att runda av kvällen och sova för natten. Hoppas jag får sova gott inatt så att jag sen vaknar pigg och utvilad imorgon. Då jobbar jag 9-18 och ska sen hem och umgås med M på kvällen. Det blir matlagning tillsammans och sen bara vara innan nattsärken ska dras på.  : )

Hoppas ni fått en bra start på denna vecka.. numero 13. Sov så gott när det blir dags för det och var rädda om er i trafiken.. och ja överallt när allt kommer omkring.  : )

// Kram Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0