Snurvlandet fortsätter men glad ändå

Torsdag..


Hej hå.. hej hå.. jag från min gruva går.. trallallallallallalla trallallallallalla lalaaaaaaaa.  : )

Igår mötte jag upp min vän S vid Gullis innan vi for vidare till Gandhi på Katarina Bangata 47 inne i stan. De har så jäklars god Indisk mat.. gott nanbröd och trevlig personal. Innan vi klev ur bilen överräckte S ett paket till mig.. oooiiiiii.. men inte ska väl jag..?  : )

Jag öppnade locket på lådan på inrådan av S.. upp ur den drog jag en gigantiskt stor vinflaska.. med en piratlapp för ögat i snöre dinglande runt halsen på flaskan. men vad är nu detta för nå´t.. frågade jag S. Jo men jag minns att du berättade för mig för ett tag sen.. att när du sist drack rödvin så började jag se väldans dåligt.. valde därför att kisa med ena ögat för att få bättre fokus på det jag skulle se på.. och då tänkte söta S att händer detta igen kan jag sätta sjärövarlappen för ögat mitt.. perfekt.. att jag inte tänkt på det själv..ha ha.  : )

Det var nog det roligaste jag någonsin fått i present av någon.. fattar ni.. bara det att orka lyssna på det jag säger.. sen att komma ihåg det.. och sne hitta på denna finurliga och roliga gåva.. jag blev själaglad och S fick en varm kram som tack för hennes upptåg.  : )

Idag jobbar jag igen.. snorar.. snurvlar.. harklar mig som bara den.. men kämpar på. Här ska inte förloras några pengar för en förkylnings skull.  : )

Efter att jag jobbat ska jag dock raka vägen hem till soffan.. ja äta någotning först men sen bara bara och inte prata något alls. Ja lite med M förstås.. måste säga Godnatt när det blir dags för nattlig vila igen.

Hoppas ni haft en trevlig dag.. grått i Sthlm men kanske skev solen på annan ort.. vad vet jag. Grattis till er i sånt fall som fick påhälsning av den.. menar solen.  : )

Hoppas ni får hålla er friska från förkylningar och annat tills vidare.

// Kram så länge.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0