Fotröntgen.. fåtölj.. och färd norröver

Onsdag..


Idag var jag och röntga foten.. den vänstra.. för att sedan få tid hos ortopeden och diskutera en eventuell operation eller inte. Jag hoppas på det så jag kan slippa det onda som alltför ofta hälsar på. Dock har min doktor sagt att det som är fel är för lite fel för att de brukar ta sig an och göra det rätt. Jag håller tummarna så får vi se sen hur det blir med den saken när det väl bestäms av de lärda.  : )



Visst är den väl för söt.. denna lilla svarta fåtölj från Åhlens.


Ja idag jobbar jag då till 18.. går sen ut till min lilla goa bil som står i personalens varmluftgarage.. och börjar min färd upp till Gården och M.

Imorgon är jag ledig från jobbet och ska då passa på att städa upp på tomten.. rensa ur och "stänga ner" större delen av trädgårdslandet. Jag ska plocka bort ogäs och annat elände ur rabatterna.. såga upp grenar som fallit ner på gräsmattan och så lär jag nog hitta på ett och annat till att göra. Alltid kan man fylla upp i vedbon med träklabbar så vi har inför den kommande vintern som strax står för dörren.  : )

Nu ska jag slänga ihop en termos med kaffe igen och sen stega upp de många trappsteg vi har för att komma upp till butiken igen. Bra träning för benen blir det.. framför allt om man hoppar jämfota hela vägen upp.  : )

Jag ringer lilla mamsen när jag väl börjat rulla uppåt strax efter sex ikväll. Hoppas ni alla haft en bra vecka så här långt.. och får en likaså trevlig avrundning på denna dag.

Kram så länge.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0