Längtan hit och dit

Tisdag..


Känner just nu hur febern börjar växa på sig under huden. Huvudet känns varmt.. kinderna likaså.. tung i skann och sega ben. Men annars är allt toppen.  : )

Vad jag längtar mest efter just nu är:

 
Skidåkning                                       Solsemester

Jag bara ska upp och åka skidor i vinter.. oavsett om jag får åka själv eller om jag får M eller fler med mig. Men skidor och röd-blå backar vill jag kasta mig ut för senare i år.  : )

Likaså så längtar jag fruktansvärt mycket bort just nu.. bort till solen.. värmen.. avkopplingen och att inte behöva tänka på hur mycket klockan är. För en vecka eller två.. mer än så behöver jag inte.  : )

Det händer en hel del runt mig har jag läst mig till och hört. En god gammal vän har flyttat upp till Dalarna.. en annan ska inom en väldigt snar framtid få sitt andra efterlängtade barn.. en tredje har skaffat ny katt till familjen.. en fjärde befinner sig just nu i New York. Roligt för dom alla.. och jag är inte avis det minsta på någon av dom.  : )

Just det ja. I söndags plockade M fram lilla bössan.. av den sort att jag precis orkar hålla i den utan att darra som ett asplöv av tyngden den har. Vi satte upp en läskburk jag fick sikta på på ca 10 meters håll. Jag tog ett djupt andetag.. andades sakta ut luften och PANG. Skottet satt mitt i burken. M blev nog lite impad men jag skyllde allt på nybörjartur. : )

Sen fick jag också testa luftgeväret och då stod vi lite längre bort denna gång.. ca 15 meter och så skulle jag sikta på en liten metallgris kanske stor i ytan som en kortlek. Jag tog sikte igen och tjoff.. den satt där med. Jag har nu börjat fundera på om jag levt tidigare.. menar i ett tidigare liv. Då har det nog varit i vilda western.. Texas typ.. eller på ett bomullsplantage i New Orleans där jag som kvinna behövde skydda ägorna när gubben var ute i krig.  : )

Nu ska jag röra ihop kaffe i muggtermosen och sen springa upp och jobba igen. Fasiken vad rasterna går snabbt förbi. Hinner ju inte analysera nuet och allt som händer i världen. Ska kanske be bossen om en timme extra.. så hinner jag ringa mamsen också.  : )

// Kram så länge.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0