Underbart varm sensommarhelg bakom min rygg

Måndag..


Ja så var man tillbaka på brottsplatsen igen.. jobbplikt m.a.o.  : )

Efter en härligt och väldans solig och varm ledig helg uppe på gården.. så ser jag fram mot nästa gång jag styr norröver. Upp till stugan.. åkrarna.. lugnet och allt annat som finns där. Mest M förstås men han kommer ju ner med jämna mellanrum till mig också.  : )



Några av mina många nya vänner uppe på Gården. 


Himla sköna låtar man ibland snubblar över på radion och oftast faktiskt P3.

Emeli Sande - Heaven

http://www.youtube.com/watch?v=883yQqdOaLg



Denna drog jag upp ur vårt grönsaksland.. kärleken spirar även under jord.  : )


Ja snart är dagens lunch till ända. Undra om solen skiner utanför eller ej. Man lever lite som en mullvad om dagarna.. ser bara hur mycket kläder folk har på sig.. om de är våta i håret eller ruffsiga.. svettiga eller går omkring och huttrar. Så på sätt och vis får jag ändå veta hur ni lediga har det under den förhoppningsvis klarblå himlen ovanför.  : )

I helgen ska jag hoppas hoppas åka iväg med min vän S.. tillika gamla kollega.. bort till någon av stans Gokartbanor. Vi ska köra några varv och få känna oss som riktiga rallyförarmän.. eller något snarlikt. Ska oavsett vad vi kan tänkas kallas bli himla skoj att få gasa lite om vi kommer iväg.. men det gör vi nog.  : ) 

Min vän S har redan kört en omgång i år så hon ligger före mig i teknik och viljan till vansinneskörning på bana. Jag har faktiskt heller aldrig kört Gokart så jag har lite att ta igen kan man då lugnt säga.  : )

Nu måste jag ila. Lägger in lite bilder på traktorkörande twins när jag kommit hem ikväll. Blott tre år gamla har de redan fått på helt egen hand ratta en gigantisk traktor ute på en av åkrarna uppe vid Gården.. med M springandes bredvid med ett vakande öga på dom. Snacka om något att berätta på dagis sen.  : )



Det föreligger ju en viss skillnad på storleken mellan maskin och människa.  : )



Lille M fick helt på egen hand ratta traktorn med mamma tätt intill och M som övervakade allt från dörren.



Vs tur att få känna makten i att köra fram ett gigantiskt fordon ute på åkern.



De hade nog väldans skoj de små.. och jag tror även stora M tyckte det var rätt kul han med.  : )


Just det.. glömde bort en ny sak jag också fått uppleva denna helg. Eftersök på trafikskadat vilt. Det ringde i telefonen hemma hos Ms försäldrar på lördagkvällen.. just efter skymningen passerat. Ett skadat rådjur fanns antingen vid pappans mark eller grannarnas intill landsvägen som passerar utanför ägorna. M plockade därför fram bössan.. pappa G.. Ms syster C och jag följde med i bilen. Eftersök i Sumpan-City är ju ingen vanlighet direkt.  : )

Väl framme på plats går M med raska steg mot där markeringen om Viltolycka hänger intill en vägreflexstolpe. Han ser något röra sig och PANG.. jäklar.. det gick så fort att jag inte hann hålla för öronen. Då han har en rekyldämpare på pipan låter det dessvärre förjäkligt mycket högre i smällen. Man kan bli döv om man utsätts för såna smällar för nära och för ofta. Så.. i med fingarna i öronen.. syrran gjorde likadant hon.. sen kom nästa smäll.. PANG. Nu borde det stackars djuret ändå vara dött.. eller..?

Nä du.. det var en seg rackare till bock. Nu var det också nästan kolsvart utomhus så då blir det ju svårare att träffa mitt i prick så M rusar in i buskaget och drar fram stooooora.. eller låååånga kniven och Tjoff.. där satt den. Usch.. det tyckte jag nog var värst. Att inte rådjuret fått dö av vare sig bilsmällen.. den första kulan eller den andre utan av ett knivstick rätt i lungan och hjärtat. Uj.. där blev jag lite blödig och ångrade en aning att jag följt med på sökandet efter det skadade djuret.  : /

Men det bästa i detta otäcka var ju ändå att djuret inte sprang in i skogen och slapp ligga under en gran och lida sig till döds under långa mörka ensamma timmar. Nu behövde den "bara" ha en jäkla migrän och benbrott i några få minuter.. sen var det över och han var hos sina äldre släktingar uppe i Råddjurshimlen.  : )

Nu är det dags att sova för kvällen. Imorn blir det stängningspass på jobbet och ska sen hem och möta upp M här hos mig. Hoppas ni fått en bra start på denna vecka.. numero 36.

// Kram och gonatt på er.. Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0