Knasbollar här och där

Måndag..


Är just nu på jobbet.. har några minuter kvar av min korta rast.. längtar.. saknar.. drömmer mig bort för en stund.  : )





För en stund sen hade jag en märklig människa framför mig. Hon med sin man skulle se om deras glasögon hade kommit. Jodå.. det hade de gjort. Eller snarare mannens hade det men inte kvinnans. Ja men vadå.. ni skulle ju höra av er när alla var klara. Ja men si det vet jag ingenting om då jag inte gjort någon av beställningarna.. och ingen anteckning om detta har heller gjorts på mannens påsar.

Det var dååååligt säger då kvinnan.. när kommer de då? Jag ska titta efter.. när var du född.. kvinnan uppger sina siffror men snabbt och lågt varpå jag frågar igen för att siffrorna ska bli rätt.. då skriker hon ut dom.. högt så jag ska höra.. och avståndet mellan våra huvuden är runt 1 meter. Sånt har jag väldigt svårt för.. folk som blir otrevliga.. skräniga.. ja dumma i skann helt enkelt.. så jag tittar henne rakt i ögonen och säger med lugn och bestämd röst.. du behöver inte skrika åt mig.. det är rätt så otrevligt gjort.. jag ville bara höra dina siffror igen för jag hörde inte vad du sa första gången.. vill du ha hjälp så får du allt sänka rösten.. punkt. Kvinnan blev tyst.

Men.. nu när ni ändå är här kanske ni vill passa på att hämta ut mannens glasögon då.. eller..? Nä.. vi tar dom när mina har kommit bestämmer kvinnan och tågade ut med sin tysta och snopna man efter sig. Där kan man verkligen se vem som bestämmer i deras hem.  : )

Hade jag varit för sträng nu igen..? Tror inte det för min kollega sa att det var bra att jag sa till henne.. och det såg ut som hon skämdes en aning efter att jag sagt åt henne att hejda sig och sin röst. Jag kan bara inte fatta varför folk är såna. Nu är det tur var inte varje dag man stöter ihop med dom.. men när det väl händer tar det så jäklars mycket energi. Jag kan inte vara som en morsa åt folk och lära dom hur man beter sig mot andra.. det får dom faktiskt ha reda på själva.  : )

Nu ska jag avrunda här för rasten börjar ticka mot sitt slut. Efter jobbet kör jag upp till M på gården och så har vi en ledig dag imorn tillsammans. Min ordinarie lediga dag.. M tar ut en för han har väl inte hunnit vila klart under påskhelgen som strax ligger bakom vår rygg.

Hoppas ni har det bra och får en trevlig fortsättning på veckan.

// Kram på er.. Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0