Bedårande kurre och jobb jobb jobb

Tisdag..


Ja gott folk. Just nu är det mest jobb känns det som. Många kunder och få kollegor.. en kombination som ibland känns rätt tuff att tampas med.  : )





En av Ms små inneboende på vinden hälsade på i söndags. Denna var så extremt söt.. så perfekt på något sätt. För ibland kan man se kurrar som är klena i krppen.. lite småfula med ovårdad päls.. men denna var så liten och näpen att jag inte kunde låta bli att följa den med blicken för en stund.  : )

Idag jobbar jag sent.. efter det blir det raka spåret hem till soffan och därefter åker nattmössan på.





Igår när jag handlade mat och annat på vägen hem var klockan rätt sen. Jag betalade.. packade ner mina varor i påsen och gick ut till bilen. Imorse kikade jag på kvittot jag annars brukar se på när jag lämnar mataffären.. och då upptäckte jag att kassörskan stämplat in snabbkaffet 2 gånger. Hmmm.. jag köpte väl inte två burkar.. eller gjorde jag det..? Nope.. så idag ska jag svänga förbi dom på vägen til jobbet och se hur man kan lösa detta.

M skulle aldrig ta sig det besväret med att åka dit.. vifta med kvittot och ställa frågan - Vad håller ni på med.. luras så där.  : )

Men då jag inte är M så vill jag att rätt ska vara rätt. Får se hur de reagerar och om de ger mig en kaffeburk till alternativt pengar tillbaka för den burk jag aldrig köpt.

Kontentan av detta är.. titta alltid på kvittot innan ni kommer för långt bort från affären.. menar OM ni är som jag och inte vill att andra slarvar bort era pengar.. och för Er som lever efter mottot "rätt ska vara rätt" och "ordningen skall följas".  : )

Nu ska jag fixa lite här hemma innan det blir dags att iordningställa felinslagningen igår och sedan jobba mina åtta timmar.  : )

Hoppas ni haft en trevlig helg och har fått en bra start på denna vecka. Kör försiktigt.. klä er varmt.. var rädda om er och om varandra så klart.  : )

// Kram så länge.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0