Hästar och Stacy Kent

Fredag..

Var ledig från jobbet i helgen som var och var då uppe hos M på Gården.

Snön låg tunnt på marken och jag beslöt mig för att dra med M ut på en runda i byn. På vägen mötte vi några rara varelser som stod och blängde på oss där vi gick grusvägen fram. Himla söta och trevliga modeller att rikta objektivet mot.  : )




















Trots att klockan inte var värst mycket tittade månen fram ovan våra huvuden. Jag har inte särskillt svårt att tycka om den.. ljusbollen. Den bara finns där uppe.. oavsett veckodag.. årstid.. humör och ork. Alltjämt gör den oss sällskap utan att vi tänker närmre på det.  : )





Grannen ned mot sjön har för någon vecka sen slaktat delar av sin skog.. precis intill Ms föräldrars skog. Om jag är förtjust i månen så är jag dessto mindre glad i kalhyggen. Det ser så stökigt ut.. övergivet ensamt och trist.. och bara så eländigt onödigt.. trädkramare som jag är.  : )








Skönt med vattentäta och snötuffa skor. Kanske inga man går på Galaprämiär i.. men.. helt klart bästa skodonen när jag ger mig ut i skog och mark.  : )





Som avrudning på dagens skrift länkar jag till en sångerska med en alldeles underbar röst.. Stacy Kent. Jag hittade henne för många år sedan.. har en eller ett par skivor med henne. Lyssnade om och om igen på henne då.. men sen har hon hamnat i en kartong som numera står i källarförådet.. tyvärr.

Jag ska nog försöka plocka fram henne under helgen.. har faktiskt saknat henne de senaste dagarna.  : )


Stacy Kent - I´v Got A Crush On You
http://www.youtube.com/watch?v=z3M-5v-cUx0

Denna är främst till M.. så klart.. men ni andra jag håller av får även ta del av den om ni vill ni med.  : )

I helgen jobbar jag och M ska ner till Sörmland och jaga med några vänner. Hoppas ni får en fin helg med det ni hittar på.

// Kram så länge.. Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0