Hoppande mungroddor

Onsdag..


Dagens blooper:

Idag när jag pratade med en kund som jag skulle skriva in i journalsystemet, kunden är en engelsktalande indier, ber jag först om hans First name.. skriver in det och skulle sen be om hans Last name. Men.. det som kommer ur min mun var istället " and what is your afternoon, please..? "

Båda skrattade gott när vi insåg vad jag just sagt. Jag fattar inte var jag fick det ifrån. Det var i.o.f.s. eftermiddag vid tillfället.. men come on.. pull yourself together woman.  : )





Jobbet det rullar på. Även om det är hiskeligt mycket att göra nästa hela tiden.. så är det ändå riktigt trivsamt och glatt bland oss som kämpar på.. vilket känns hiiiiimla skönt. Me happy.  : )

M är i skrivandets stund nere på kurs i Norrköping. Återkommer till stan imorn eftermiddag men då blir det raka spåret till den andra kurs han genomför samtidigt. Så no kisses and no hugs for a while.. unfortunately. : )

Imorn är jag ledig.. ska först hem till Farsgubben och hälsa på hos honom och hanses käresta K. Då det är litet knas i schemat imorn så har jag också erbjudit mig att hoppa in och jobba några timmar för att avlasta de som imorn sliter svett.  : )

Nää.. nu är det strax dags att hoppa ner under täcket. Ensamt.. kallt.. trist.. inte alls samma sak som när man har M tätt intill.. varm som en kakelugn.  : )

Hoppas ni haft en bra vecka så här långt och får en tillika trevlig fortsättning på den.

// Många kramar.. Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0