Nya vårbilder

Söndag..


Jobbat helg.. inte det mest roliga att göra när andra är lediga och fria.. men sånt som tyvärr ingår i plånboksutfyllnadens krav.  : )



Blåsippan uti backarna står.. niger och säger att Nu är det vår..



Jorå.. nu har det satt igång.. vågorna skvalpar och gräset växer så det knakar..



M fick hedersuppdraget att välta jorden i grönsakslandet..



Rabarberpaj.. rabarberkräm.. rabarberpaj.. rabarberkräm.. mums oavsett..



Några av gårdens söta får med sina nya små i hasorna..



Trodde jag drömde men både M och hans far G hoppa glatt (och utan gnäll :) upp på sina cyklar och trampa iväg mot valborgsfirandet i en av granngårdarna nere i byn..



Det torra granriset m.m brann snabbt upp.. men innan det var över gav det en riktigt skön värme på den svala måndags kvällen..



V och M nere vid båthamnen dit mamsen och jag tog dom för att se hur många båtar som lagts i hittills..



Skuggor från mig.. M.. V och mamsen.. och vi lär snart komma tillbaka till hamnen igen..


Nu ska jag runda av här för kvällen innan det blir dags att inta horisontellt läge. Nästa vecka jobbar jag 4 av 7 dagar vilket känns mycket trevligt. Min kommande lediga helg tillbringar jag så klart tillsammans med M.. var skulle jag annars vara. : )

Hoppas ni haft en trevlig helg så här långt. Kör försiktigt.. var rädda om er.. och om varandra förstås.  : )

// Kram.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0