Lilljulafton med barnen

Måndag..

Imorse tog jag spårvagnen ned på stan för att besöka Åhlens och ge tillbaka min namnbricka, personalkort samt kassakort till dom. Jag passade också på att överlämna en förfrågan om extrajobb då jag kommer behöva detta under tiden jag pluggar och ej vill ta studielån med otäcka räntor.

Därefter gick jag till ABF för att skriva in mig som arbetssökande (fram till skolstarten). Detta måste göras för att jag ska kunna få ersättning från A-kassan de dagar som är fram till 12/1. Det blir ju inte många dagar men välbehövliga är dom ändå. Efter mötet med handläggaren traskade jag ner mot Brunnsparken och mötte upp flickorna som var runt i stan och letade REA-fynd. Med påsar i flickornas händer möttes vi i en av affärerna vid Kompassen.

Jag fann själv en snygg långskjorta (mitt favoritplagg just nu) på halva priset och den satt som en smäck. Innan vi ställde oss vid spårvagnsstationen hem gick vi in på Pressbyrån och köpte varsin varmchoklad med bulle till. Gott att sörpla i sig detta varma då det var ruggigt kallt ute idag.

Väl hemma fanns S, V och farmor som killarna åkt förbi och hämtat upp. Brodern M kom strax efter att vi tagit av oss skorna. Flickorna och jag gjorde knäck och denna gång blev den hård.. vi lät den nämligen koka till 143 grader. Ikväll ska vi äta middag tillsammans och därefter ha julklappsutdelning till barnen då de var i Stockholm under julhelgen.


S grillar lax på utegrillen dagen till ära.


Jag tittade ut genom köksfönstret.. såg detta och ville förevigade ögonblicket.


Här åker fetaosten på. Middagen smakade som vanligt Magnefique..!!

Hoppas ni haft en skön helg och får en fin start på denna vecka. Kram och på återhörande // Christine

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0