Naturen trollbinder mig

Tisdag..
Idag har jag ledigt från Åhlens vilket känns skönt då jag kände mig hemskans trött igår när jag kom hem på kvällen.
Låg kvar under täcket fram till halv tio.. sen fick det räcka. Gick ut med Flurr.. åt frukost och intog därefter soffläge för en stund. Måste passa på att "lördags-slappa" lite idag då jag jobbar veckan fram till lördag kl 18.

På torsdag ska jag gå på Artisten, konserthus, där äldsta tösen E med orkesterklass skall hålla sin årliga Julkonsert. Promenerar Avenyn upp efter jobbet och skall möta upp barnens mamma och förmodligen de andra syskonen V och T vid 18:30.. sen börjar konserten vid 19.

När jag satt i soffan såg jag genom ett av fönstren att det bildats stora istappar utmed berget i bokskogen härintill. Jag måste bara gå ut och ta några kort. Istappar fascinerar mig på något konstigt vis. Trodde jag skulle växa ifrån det men icke.



Helt makalösa skapelser.


Gratis naturkonst och design precis utanför husknuten.


Istappar i ett vackert vågmönster.


Bjöd detta löv på 15 sekunder i rampljuset.


Den som inte uppskattar naturen.. skogen.. måste vara galen.


Människan är vad jag upplever ett vanedjur. Det ger i alla fall mig trygghet och ett skönt lugn i att saker rullar på i sin vanliga gång. Nu då jag är ensam med Flurr ..barnen är hos sin mor och S är i Stockholm.. märks det att något saknas här hemma. Pliiis kom hem snart..  eller så fort ni kan. Kram på er.

På återhörande / Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0