Tomten är far till alla barnen

Lördag..
På dagen körde vi ut till en Outlet de har i Kungsbacka, Freeport heter den. Massor av folk var det där men de hade inte så värst många butiker som lockade. Lite som Barkarby Outlet men mindre. Eller rättare sagt byggnaderna var dubbelt så höga som de små vita längerna de har hemma, men antalet hus var färre och utbudet blev då sämre.

Jag hittade iaf en kudde i storlek som Flurr. Den är formad likt en dalahäst som jag såg som en bra sak att ha antingen bakom nacken när man sitter nerhasad i soffan och ser på en film.. eller att ha bakom nacken i bilen om man ska åka långt. Nu syftar jag på att vara passagerare och inte chaufför. Det vore inte så bra att somna bakom ratten pga den mjuka sköna kudden som stödjer upp skallen.  : )

S hittade en kul sak till äldsta dottern E som fyller 14 år på måndag. Nog mer en plojgrej än något väl genomtänkt seriöst.. men jag tror hon kommer tycka om den ändå.

På kvällen gick vi till ICA vid Munkebäckstorget för att handla. På väg hem gick vi förbi S bror G och hans fru I. De var hemma och hade deras yngsta son M och hans käresta J där. Även Is mor med make var där så det blev att vi stannade kvar en stund. Vi bjöds på vin, snacks och en trevlig pratstund om bland annat bilar.. datorer.. fiske.. svamp.. hjortron.. fästingbett och mycket mycket mer.  : )

När klockan passerat nio gick vi hemåt för att få i oss något att äta. Det blev lyxiga varmamackor med stuvade trattkantareller på ( det blir mycket svamp nu men det är ju så galet gott ) och en smarrigt god ost. Till det en fräsch sallad toppad med olja, salt och färsk lime.. rekommenderas varmt.

Söndag..
Vi tog med Flurr* på en promenad till Floristaffären. Där skulle jag köpa blommor till E då vi skulle fira henne hos barnens mor idag. Imorgon fortsätter firandet här hemma då S har barnen den veckan och födelsedagen är den 29:e. Det var stor marknad i Sävedalen. Bord stod uppradade ute på gatan där butikerna flyttat ut endel av sina varor för att locka de förbipasserande till impulsköp.

Hem och hämtade upp ett par av de presenter E skulle få.. sedan ner till mamma L och firandet. Farmor E var också där så vi blev några stycken runt bordet. Det är här min rubrik kommer in, Tomten är far till alla barnen. Ni som sett filmen förstår nog vad jag menar.. detta nya moderna fenomen där gamla kex och nya kakor umgås utan att man höjer ögonbrynen åt det. Det är ett helt nytt koncept för mig.. men jag gör mitt bästa för att försöka smälta in i min nya familjeform.

Nu ska jag göra lite nytta och betala de räkningar jag har denna månad. Därefter är det väl mer mat som gäller innan det blir film och sedan sängen. Hoppas att ni haft en fin helg med det ni hittat på.


På återhörande / Christine

* Numera kallas Flurr Tegelstenen pga hans ovilja att gå framåt utan mer lik tjuren Ferdinand vill han stanna och lukta på precis allt han kommer åt.


Kommentarer
Postat av: Sara

Flurre har blivit smittad av ADASJUKAN!! ;)

2008-09-29 @ 21:31:32
URL: http://adaosara.blogg.se/
Postat av: Christine

Ha ha... Jaså du har fortfarande samma problem med Ada? Undra om det går att behandla.. annars ställer nog Flurr upp på att vara testhund. : )

2008-09-29 @ 22:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0