20 grader i skuggan

Fredag..

Idag har det varit KANON-väder. Kan ni förstå.. 20 grader i skuggan.. nästan att jag kan känna ett Puha när jag sitter i solen med skolboken i knät och ser att fräknarna poppar upp lite här och där.

Det är verkligen skönt med ljuset och värmen och man kan märka att det påverkar folk i allmänhet då det smilas och vinkas mer än vanligt. Dessutom är det knöfullt med folk på Blomsterlandet och Hornbach-byggvaruhus. Här ska planteras och här ska spikas.. varje år är det samma sak. Men det är bara kul att folk tycks gilla att fixa och greja i sina hem.. det är ett friskhetstecken tycker jag.

Flurr har legat och vilat på trappan. Tittade upp på mig med frågande blick som om han tänkte: vilken dag är det.. vem är jag och var är han någonstans? Ja ni ser.. det är inte lätt att bli gammal.  :  )




Flurr ligger utslagen på trappen.


Ben och svans har helt tappat riktning.


I grannens äppelträd håller ett Skatpar på att bygga bo.


En totalt desorienterad Flurr.


Nu spricker vinbärsknopparna ut i blom.


Flurr tar det vackert över tröskeln in.


- Har morsan lagt upp något gott i min matslål?  - Nähä.. torrboll.


Nu ska jag se till att ta tillvara på resten av denna härliga dag. Jag är uppenbarligen väldigt påverkningsbar av väder och vind. Efter att ha kännt mig mer gammal och skrumpen än slät och levande börjar nu äntligen cellerna vakna till liv och man "orkar" hitta på saker att göra igen.

Hoppas ni får en fin fortsättning på helgen.  // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0