Dagarna de försvinner med väldans fart

Tisdag & Onsdag..

Tisdagen passerade utan några speciellt spännande händelser eller så. Skolan som vanligt och sedan plugga inför omtentan på onsdag.

Onsdag är nu här och jag sitter och väntar in tentatiden kl 18:00. Hoppas nu bara skiten sitter i skallen så jag inte behöver göra om det igen. Det vore pinsamt värre i sånt fall. Nyss ringde en tjej som jobbar på Åhlens i Nordstan. Hon undrade om jag är intresserad av att jobba hos dom i sommar. JIPPIIIIIE..!!!!!

Jag har ju tänkt ringa dom om just detta.. nu blev jag uppringd innan jag fick arslet ur så detta känns fantastiskt bra. Jag ska skicka över de veckor jag kan jobba och det är typ hela sommaren utom tre veckor då det är 1 vecka på ridläger ( om jag nu åker ) och därefter 2 veckor på Gotland.. och de veckorna vill jag absolut inte gå miste om.

Jag kan iaf jobba 8 veckor i sommar och skulle jag få lite jobb varje av dessa veckor.. eller ännu hellre mycket jobb under dessa veckor.. är det perfekt. Jag ska nu maila in veckorna på en gång så jag kanske har turen att få så många timmar jag bara kan. Denna gång kommer jag arbeta på
Accessoar- och Barnavdelningen, vilket bara känns kul med lite nytt att göra.

Jag ska även fråga henne om det finns en möjlighet att praktisera mina LIA-veckor hos dom.. på deras personalavdelning. Det vore jättekul. Och bra om det går för det ligger så nära hem. Och så har jag ju jobbat där tidigare så då får man lite mer kött på benen vad gäller Åhlens.

Nu ska jag ner till microvågsungnen här i skolan för att värma på min lunchlåda. Åt ute idag med två klasskompisar och sparade därför pastan till tidig middag. Måste fylla på bränsletanken känner jag.. så att jag orkar tänka sen på provet.  :  ) Ska faktiskt köpa mig en Energidryck också. Lika bra att ta till alla medel för att ha en möjlighet att bli Godkänd på tentan.  :  )

* * *

Jag har nu fått mina veckor jag ska jobba på Åhlens i Nordstan.. och det är veckorna 30, 31, 32, 33 och 34. Nu börjar skolan den sista av dessa men jag ska prata med lärarna och be någon klasskompis att ta anteckningar åt mig. Första veckan efter lov förmodar jag blir rätt lugn.. men man kan aldrig vara säker. För då börjar förstås nya kurser och kanske sätter lärarna fart då och med en jäkla sådan. Hoppas de blivit lite förslappade under sommarlovet och tar det trivsamt lugnt vid i början.. så kommer jag inte efter så mycket.. hoppas jag.  :  I

Åhlens använder sig av de ordinarie anställdas scheman som de nu ska hitta ersättare för. Så jag kunde därför inte välja och vraka när jag ville jobba. Dessa veckor var det bästa alternativet för mig då: ett var samtidigt som jag ska ha semester.. ett annat var endast på helger.. och så var det då detta.. 3x40 tim och 2x30 tim.. vilket passar fint då jag haft mina veckor på Gotland innan och har sedan 5 veckor att jobba innan jag hoppar på skolan igen (om ingenting får mig att ändra på det).



Jag skrev ju omtentan i Redovisning ikväll. Och jag vet inte alls hur många poäng jag skrapade ihop. För först var det en jäkla seg start då det tog säkert 10 minuter innan alla prov var utdelade. Det var ca 20 personer från olika kurser som hade omtenta i samma sal vid samma tidpunkt. Och då ska varje omtenta hamna hos rätt person.. därför tog det sån jäkla lång tid.

Ja, så jag hann ju bli trött och slapp i skallen innan jag fått mina papper. Detta måste skolan ändra rutin på.. för först sitter man ju heltaggad och på nålar.. vill bara få eländet överstökat. Ja sen går tiden.. tick tack.. tick tack.. och för varje minut minskar tålamodet och allt man lärt in som alldeles nyss legat på sin plats i skallen.. gör väntan att allt hoppar omkring och byter plats med varandra. Och hur faen ska jag då lägga rätt svar på rätt fråga???

Jag kände mig så jäkla dum.. korkad... värdelös.. när jag valde att lämna in provet utan att ha löst allt även denna gång. Jag kände innan jag klev in i salen att nu jäklar har poletten äntligen trillat ner. Men nej.. så bra skulle vi inte ha!!

Usch.. jag gick med släpande ben och hängande huvud mot bilen.. satte mig bakom ratten och plockade fram anteckningarna.. -Ja men va fasiken nu då.. -Det är ju så jag skulle gjort.. -Varför gjorde jag inte så??? Totalt bortblåst och tomt där uppe... swosshhhhh.

I skrivandets stund känner jag mig nu pytteliten.. skitkorkad.. oseriös med mina studier.. vilsen i både skola och liv.. vet inte alls vad jag ska göra för att få rätsida på allt. Har precis ätit två äggmackor.. mer orkar jag inte äta just ikväll. Ska borsta tänderna strax.. lägga mig i sängen.. dra täcket upp till hakan och läsa någonting.. vad som helst.. innan jag släcker sänglampan för idag. Hoppas jag vaknar upp imorn och känner mig mindre inkompetent.. och att jag får ett positivt svar på tentan.


Kram och på återhörande  // Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0