Även kråkorna pippar i skogen

Onsdag..

Vaknade till ett grått Göteborg idag.. tog på mig skor och jacka och kopplade Flurr för att ta en runda i skogen härintill. Ett konstigt läte hörs plötsligt.. som jag och grannarna tidigare trott varit katter som fajtats om revir eller så. När jag går närmre upptäcker jag att det är två kråkor i full gång med att göra små kråkbarn.

- Men ojdå.. förlåt mig.. låt inte mig störa.
Kråkorna tittar mot mitt håll med en blick som kunde döda.
- Ok ok.. jag fattar vinken.. jag ska gå igen så ni kan fortsätta med ert.

Jag smög så försiktigt jag bara kunde bort från rumlandet i lövhögen för att inte göra mitt intrång värre än jag redan gjort.
Antingen var de redan klara eller så tappade de sugen då den ena flög upp och satte sig på en gren medan den andre bökade runt bland löven. Kanske hade hon/han tappat något under deras korta men intensiva kärleksakt.

Nu regnar det friskt här utanför vilket jag tycker känns förträffligt skönt. Då kan jag ligga på soffan och försöka finna svaret på de stora Världsgåtorna. OM jag skulle lyckas lösa detta stora svåra.. lovar jag på heder och samvete att publicera dom här först. Menar så att ni får svaret innan resten av befolkningen får det.



Hoppas ni får en fin påskhelg när den väl börjar.  // Kramar Christine





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0