Peugeot - en sitter i och den andra skjuter på

Torsdag..

Imorse assisterade jag S när han skulle lämna in sin bil på verkstan.. nu igen ja. Jag undrar vad det är med dagens moderna bilar. Är det inte det ena.. så visst är det det andra det blir fel på. Kasching kasching för verkstadskon.

När vi ändå var hos Peugeot passade jag på att titta.. Obs! bara titta.. på vad deras storleken mindre bilar kostar och vad de ger mig för intryck. De hade en modell, 207, som jag föll för.

Den var en stark kandidat till att ersätta min Fiesta när det blir dags för det. MEN då jag pluggar till december 2010 så blir det ingen ny innan dess. Utan först ska skolan bli klar.. därefter hitta ett trevligt jobb med lättpratade kollegor och sen kan det kanske eventuellt bli kul att skaffa sig en ny bil.. utan rost och halvbra prestanda.

Jag tog en broschyr om just denna modell för att ögna igenom hemma och ha något att se fram mot när jag är klar med läxor och prov. Som en morot av plåt och olja.

* * *

I broschyren fanns en uppfriskande beskrivning av bilmodellen och när jag läste upp den för S vid frukosten bytte jag ut Peugeot mot Christine.. och då lät det såhär:

" Iögonfallande vacker. Christine har en slående skönhet och karaktär.
En mjuk och svepande design som ändå är muskulös. Utsträckta och kraftfulla linjer. Och i balansen mellan skönhet och attityd upptäcker du snart det viktigaste: Christine ger ett smidigt och robust intryck. Precis som alla andra toppmodeller. Bakens lutning och form. Höfternas långsmala form. Hela designen präglas av dynamik och kraft.

Christine är inte gjord för att stängas in! Tvärtom - allt hos henne andas fysisk energi. En skräddarsydd glädje eftersom Christine erbjuds med två olika frontpartier, ett klassiskt (utan BH) och ett sportigt (med BH). Dessutom kan du välja flera versioner där den ena är mer energisk än den andra. Ett bevis för att man kan vara både muskulös och elegant."



Christine - Frestelser.. komfort.. passion.. förtroende.. personlighet.

* * *

Nå.. vad säger ni om detta gott folk..?
Detta kunde ju varit en beskrivning av mig och inte en Peugeot. :  )


Ska ut med Flurr nu och ta ett varv runt kullen och därefter in igen för att plugga inför omtentan den 22/4 jag ojjar mig inför. Då poletten ännu inte trillat ner vad gäller Konteringar, Debet och Kredit.. måste jag skaka om mig rejält så att den gör det.. på att eller annat sätt.

Hoppas ni får en fin dag denna Skärtorsdag. Tidigare i veckan sa de att ni idag skulle få det varmt och gott uppe hos er enligt herr Pohlman.. hoppas att det också blir så. Här är det rätt molnigt just nu men varmt och skönt i luften. Lämnar därför jackan hemma och tar på mig min favvofleecetröja och för mig är då detta en indikation om att våren kommit för att stanna.  :  )

* * *
14:55
Nu har det varit sol och himmel så blå sedan några timmar tillbaka. Temperaturen är just nu i skuggan 17 grader. Så jäkla skönt. Byxbenen är uppkavlade så mina Ebenholtsvita rör bländar de förbipasserande och långskjortan är lite mer uppknäppt i halsen än vanligt.. I´m alive..!!!!!   

Kramar och på återhörande snart igen  // Christine




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0