Första dagen utan Flurr

Torsdag..

Idag vaknade jag upp utan Flurr vid min sida. Inte heller låg ha i korgen nedanför sängkanten. Mattan var inte heller den belamrad med en sovande Flurr. Konstig och tom känsla men ändå rätt ok då han har det lugnt och skönt nu och slipper sina krämpor.

Jag åt min frukost.. duschade av mig sorgen och satte mig i bilen. KÖrde till Solna där jag plockade upp A-M som skulle följ med mig på min jakt efter en nya dator.. bärbar denna gång.

Det finns hur många datorer som helst men väldigt få som passar mina önskemål. Jag vill ha en liten nätt dator.. helt bara 13-14 tum. MEN.. just det men.. den ska innehålla så mycket kräm att den klarar av det bildprogram jag kommer installera i den framöver. Och då blir det genast svårare.

Sen har jag en budget på 5 000 kr jag helst inte överskrider då det är mycket som behöver handlas inför hemflytten till min gamla lägenhet. Men visst.. soffan jag ska titta på kostar 6 000kr.. sängen kostar 5 600 kr.. jag har gått miste om en hel årsinkomst p.g.a mitt äventyr söderöver.. så vad gör ett par tusenlappar hit eller dit för roll.  :  )

De jag tittat på idag som jag fastnat för är en Acer 3810-T som kostar 6 995 kr hos ONOFF. Perfekt storlek 13,3 tum.. har allt som krävs för bilder och annat. En annan jag tittat på är ASUS X5DIJ-SX039A som kostar 5 995 kr hos EXPERT.. med 15,6 tumsskärm.. för stor pjäs enligt mig då det känns som jag lånats pappas stora dator.. dock är innehållet ok. Jag såg en helt ok dator hos EL-GIGANTEN Aser Aspire 5536g som kostar 6 990 kr med 15,6 tumsskärm den med. Liiite stor även där förstås.. så just nu lutar det mot den hos ONOFF.

Jag ska åka till Media Markt imorn efter tips från S pojkvän R. Sen ska jag även svänga förbi Computer City och NetonNet.. så jag har tre affärer kvar att inspektera annars slår jag nog till på ONOFF-burken innan den kanske tar slut.
 
NU ska jag dricka vatten för jag är hemskans törstig. Jag gjorde en.. iofs väldigt god (S recept).. omelett till mig.. styvpappa K och hans qvinna C. Jag gjorde dock misstaget att ha i för mycket salt då jag glömde bort att salamin.. oliverna och fetaosten också är salta i sig. Men trots detta mumsade alla glatt i sig av den goda men då översaltade omeletten. :  )

Vatten.. vatten.. ett kungarike för ett glas vatten..  flås.. flämt.. frust.  :  )

Just det. Jag och A-M körde till Sjökaféet nere vid Bergshamra idag.. de har bara hembakade saker där.. man kan inte stå emot utan för fem öre. Så idag blev det en ägg och kaviarmacka med grönt på.. en vaniljbulle och en syltkaka bara för att den var så söt och inbjudande där den låg på kakfatet.  :  ) Hoppas ni haft en fin och solig dag och får sova gott när det blir dags för det.

Kram och på återhörande.  // Christine något Flurrfattig numera

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0