Tröttheten träter

Tisdag..

Jag har samma ork som en gammal skrutt-tant.. eller om ni så vill.. en pensionerad sengångare med höftproblem.

Jag räknade ut idag att jag har haft en ihållande deffekt på hälsan sedan sex veckor tillbaka.. och detta påverkar balansen i kroppen. Därför skall en läkarmottagning kontaktas på torsdag morgon då jag är fri från förpliktelser på sommarjobbet.

Något måste göras och tar jag inte själv tag i saken.. så vem ska då göra det? För inte är det läkarna själva som ringer upp mig.. kör fram limmon och för mig till närmsta undersökningsrum. Jag orkar helt enkelt inte gå runt och vara konstant megatrött längre. Punkt. Därför ska jag be dom kolla upp ett och annat så jag kanske kan bli kvitt denna mystiska energitjuv.

S åkte imorse till Italien och ska gå på kurs där i ett par dagar. Fram till fredag eftermiddag är Flurr och jag ensamma hemma.. ja om man nu inte ska räkna med barnens marsvin Molle.. eller grisen som jag kallar honom.

En till hälsodeffekt jag har just nu är att det känns som jag går omkring och kånkar på en gigantiskt stor och tung sten. Den är så stor till formen att den blir svårgreppad och irriterande jobbig. Varje dag måste jag gå omkring med den.. men till vilken nytta.. för vilket ändamål? Ingen som vet.. ingen som vet.

Den bara finns där.. dygnet runt.. tär och nöter. Ryggen känns tung.. armarna känns längre.. fingrarna är ömma av den skorviga ytan. Jag måste göra mig av med den snarast möjligt. Undra om man kan lägga ut den till försäljning på Blocket.  :  )



Jäklars stenjäkel..


Nog för ikväll med deppigheter och tunga stenblock. Något roligt som hände.. igår faktiskt.. var att en av sommartjejerna som jag då jobbade med.. hon är 24 år.. frågade hur gammal jag är.

- Jag blir 38 år i höst.. svarade jag då.
- Näää.. du skojar..?!? 
- Jo jag blir faktiskt 38 år.
- Näää.. du ljuger..! 
- Nä.. det stämmer faktiskt.. jag blir 38 i slutet av november.
- När är du född..? 
- 71. 
- Näää.. det är inte sant.. du ser myyyycket yngre ut.

- Hur gammal brukar folk gissa att du är..? 
- Ja.. en trodde faktiskt för något år sen att jag var runt 27.
- Ja jag var säker på att du var i tjogoårsåldern.
- Jaså.. tack.. det var snällt av dig.
- Du är välbevarad för din ålder.
- Tack igen.. bra gener kanske.  :  )

Nu ska jag snart ut med Flurr så han får lufta sig innan vi ska borsta våra tänder och dra på oss våra pyjamasar. Imorn jobbar jag 9 - 15 vilket känns skönt. Ledig torsdag och jag ska inte stå som jour då jag behöver vara ledig och fixa lite här hemma. Hoppas ni haft en fin dag och får sova gott sen.

Kram och på återhörande  // Christine



Kommentarer
Postat av: eva

Hej kryckan! Passande namn just nu haha. Du vet och jag vet. Puss och kram! Va rädd om dig.! See you soon! :) Eva

2009-08-05 @ 08:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0